Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37816
Title: Брендинг як дієвий механізм підвищення ефективності функціонування підприємств аграрної сфери
Authors: Газуда, Михайло Васильович
Стеців, Мирослава
Keywords: брендинг, продуктовий брендинг, регіональний розвиток, ефективність, аграрна сфера
Issue Date: 2020
Publisher: ДВНЗ "УжНУ"
Citation: Газуда, М. Брендинг як дієвий механізм підвищення ефективності функціонування підприємств аграрної сфери / М. Газуда, М. Стеців // Геополітика України: історія і сучасність : зб. наук. пр. / ред. кол.: І. І. Черленяк (гол. ред.), І. В. Артьомов та ін. – Ужгород : ДВНЗ "УжНУ", 2020. – Вип. 1 (24). – C. 141–159. – Бібліогр. : с. 148–149 (7 назв).
Series/Report no.: Геополітика України: історія і сучасність;
Abstract: У статті досліджено можливості застосування брендингу задля пришвид шення темпів розвитку аграрного господарства регіону. Проаналізовано роль та місце брендингу в системі діяльності підприємств аграрної сфери, визначено до цільність та практичну значущість застосування брендингу підприємствами аграрної сфери на прикладі Закарпатської області.
The article considers some aspects of branding as a means of increasing the level of efficiency of agricultural enterprises. Actualizing the issue of low efficiency of entrepre neurship in the agricultural sector, it is proposed to study and characterize the phenom enon of branding as a tool to increase the efficiency of agar enterprises on the example of the Transcarpathian region. At the same time, the essential features of substantiation of the expediency of branding in the agricultural sector are considered, the relationship between the formation of the branding environment and increasing the level of economic development of the agar region is outlined, the role and place of branding in the function ing of agricultural entities. This vector described the architecture of the brand from the standpoint of interpreting it as a unique socio-economic phenomenon, based on several special areas: value added, identity and emotional reaction of the buyer. The branding of agricultural enterprises was assessed using the SWOT-analysis methodology, which allows to demonstrate its key opportunities and threats. The place of the brand of the en terprise in the field of agrarian management among other types as an individual brand is singled out, thus the rules of its formation, partial adaptation and market promotion are formulated. The need for a comprehensive approach and detailed evaluation of the brand ing process in order to obtain the best economic and social results for both the individual enterprise and the agricultural sector of the region as a whole is emphasized. Key words: branding, product branding, regional development, efficiency, agrar ian sphere.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37816
ISSN: 2078-1431
Appears in Collections:Геополітика України: історія і сучасність. Вип. 1 (24) 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БРЕНДИНГ ЯК ДІЄВИЙ.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.