Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37924
Title: Формування управлінських технологій у сфері аграрного брендингу
Authors: Газуда, Леся Михайлівна
Волощук, Надія
Газуда, Сергій Михайлович
Keywords: управлінські технології, брендингове середовище, функціональність органів влади, інноваційні підходи
Issue Date: 2020
Publisher: ДВНЗ "УжНУ"
Citation: Газуда, Л. Формування управлінських технологій у сфері аграрного брендингу / Л. Газуда, Н. Волощук, С. Газуда // Геополітика України: історія і сучасність : зб. наук. пр. / редкол.: Л. М . Газуда (гол. ред.), І. В. Артьомов та ін. – Ужгород : ДВНЗ "УжНУ", 2020. – Вип. 2 (25). – С. 137–143. – Бібліогр. : с. 142–143 (14 назв).
Series/Report no.: Геополітика України: історія і сучасність;
Abstract: У статті акцентовано увагу на необхідності забезпечення ефективної сис теми управління, яке повинно базуватися на упорядкованій сукупності взаємо зумовлюючих елементів. Окреслено окремі аспекти формування управлінських технологій, які, з огляду на функціональність органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, стосуються передусім діагностування та прогнозу вання з урахуванням інноваційного розвитку аграрної сфери. Активізації потре бує виробництво органічної продукції, з подальшою реалізацією як на внутріш ньому, так і зовнішньому аграрному ринку.
The sphere of agricultural management occupies an important place in the de velopment of the economic system of the country and its regions. At the same time, in modern conditions of functioning of agricultural entities and in order to ensure the process of expanded reproduction and long-term growth, the formation of a branding environment is gaining, as branding is considered as a component of marketing man agement in multifaceted areas and economic activities of the region. The study focuses on the need to ensure an effective management system, which should be based on an orderly set of interdependent elements that differ in functional goals, operate autonomously, but aimed at achieving the defined effective goal - achiev ing an effective branding environment in these areas and activities, especially regional level. Certain aspects to the formation of management technologies are outlined, which, given the functionality of public authorities or local governments, relate primarily to diagnosis and forecasting, taking into account the innovative development of the agri cultural sector. It is emphasized that in the practice of management management tech nologies should be based on the use of scientific and innovative approaches, study and implementation of the best domestic and foreign management experience, taking into account the needs of management and public interests, outlining goals and functions of public administration. This approach will contribute to achieving high efficiency and effectiveness of the management process in any area or type of economic activity. Emphasis is placed on the harmonious combination of important components of life support, in the process of which the interaction of man (society) with the natural environment takes place, which is especially important in modern conditions of agrar ian management. At the same time, the production of organic products needs to be in tensified, with further sales in both the domestic and foreign agricultural markets. This management should be based on a bio-, ie ecocentric approach with a justification of the ecological paradigm of development, which will adhere to the postulates of rational nature management, especially in the process of using renewable natural resources of the agricultural sector. Keywords: management technologies, branding environment, functionality of government bodies, innovative approaches
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37924
ISSN: 2078-1431
Appears in Collections:Геополітика України: історія і сучасність. Вип. 2 (25) 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ.pdf760.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.