Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37993
Title: Підготовка майбутніх учителів хімії до застосування хмарних сервісів у професійній діяльності
Other Titles: Preparing future chemistry teachers for the use of cloud technologies in professional activities
Authors: Шиян, Н. І.
Криворучко, А.В.
Стрижак, С.В.
Keywords: хмарні сервіси, електронні навчальні матеріали, професійна підготовка, майбутні вчителі
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Шиян, Н. І. Підготовка майбутніх учителів хімії до застосування хмарних сервісів у професійній діяльності [Текст] / Н. І. Шиян, А. В. Криворучко, С. В. Стрижак // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 450-454. – Бібліогр.: с. 454 (4 назви). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Актуальність дослідження зумовлена недостатністю робіт, в яких розкрито теоретичні, зміс тово-процесуальні особливості формування готовності майбутніх учителів хімії до застосування хмарних сервісів у професійній діяльності. Мета статті полягає в обґрунтуванні методики підготовки майбутніх учите лів хімії до застосування хмарних сервісів у професійній діяльності. У процесі дослідження були використані наступні методи: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення та систематизація); діагностичні (спостереження, тестування, опитування, бесіди, інтерв’ювання, анкетування); емпіричні (вивчення навчально-методичних та нормативних документів, узагальнення та систематизація педагогічного досвіду викладачів та вчителів освітніх навчальних закладів); експериментальні (констатувальний, формувальний, узагальнюючий); статис тичні (методи математичної статистики). У статті представлена методика підготовки майбутнього вчителя хімії до застосування хмарних сервісів у професійній діяльності, яка ґрунтується на систематичному вико ристанні хмарних сервісів у навчанні студентів з можливістю створення власних електронних навчальних матеріалів з хімії (візуальних навчальних матеріалів, інтерактивних завдань, аркушів та плакатів, web-квестів, е-портфоліо тощо). Розроблена методика дозволяє не тільки генерувати у студентів знання про функції хмар них технологій, а й спрямована на підготовку майбутніх учителів хімії до нових умов професійної діяльності. Обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів хімії до застосування хмарних сервісів у про фесійній діяльності: використання Google Сlassroom для створення віртуальної взаємодії учасників навчаль ного процесу; використання в процесі підготовки майбутніх учителів хімії хмарних сервісів для навчальної та дослідницької діяльності; забезпечення педагогічної підтримки створення студентами власних електронних навчальних матеріалів. Ключові слова: хмарні сервіси; електронні навчальні матеріали; професійна підготовка; майбутні вчи телі хімії.
Abstract. The relevance of the study is due to the specifi cs of perception and assimilation of information by schoolchildren (the young generation's penchant for clip thinking) and the insuffi cient number of studies that reveal the theoretical and substantive-procedural features of the formation of preparedness of future chemistry teachers for the use of cloud technologies in professional activities. The purpose of the article is methodology for preparing future chemistry teachers for the use of cloud technologies in professional activities and its testing. The leading method for studying this problem is the modeling method, which allows to consider the problem under study as a focused, organized process of improving the professional competence of future chemistry teachers and the formation of ICT competency, refl ecting the ability and willingness of a future chemistry teacher to use cloud technologies in professional activities. The developed methodology allows not only to form students' knowledge about the functions of cloud technologies but also aims to prepare future chemistry teachers for new conditions of professional activity. Pedagogical conditions of the future Chemistry teachers training to use of cloud technologies in professional activities. Analysis of the results of the study showed the eff ectiveness of the proposed methodology for preparing future chemistry teachers for the use of cloud technologies in professional activities, which were confi rmed by the positive dynamics of the levels of readiness formation among students of the experimental group. Article materials may be useful for teachers and students of higher educational institutions, teachers of institutions of general secondary education, specialists in the fi eld of education. Key words: methodology; cloud technology; training; future chemistry teachers.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37993
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ.pdf577.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.