Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38016
Назва: Особливості підготовки фахівця економічного профілю в німецькомовних країнах
Інші назви: Special features of economics-students training in german-speaking countries
Автори: Бичок, Алла Володимирівна
Ключові слова: підготовка, особливість, менеджер, методи, рівні
Дата публікації: 2016
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Бичок, Алла Володимирівна Особливості підготовки фахівця економічного профілю в німецькомовних країнах / Алла Володимирівна Бичок // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 27-29. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 28 (3 назви)
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): У статі розглянуто окремі особливості підготовки фахівця економічного профілю, звернено особливу увагу на ефективні фактори підготовки фахівця: формулювання мети та цілей навчання; використання ме тодів та форм навчання; вмотивованість студентів до навчання; особливості навчального процесу в різних групах студентів Німеччини, Австрії, Швейцарії. Важливу роль відіграє наявність цільових груп, тематика навчання. Виділяють три рівні проблем: стратегічний, системний та індивідуальний. Велике значення для підприємства має особистість керівника-лідера.
The successful training of future specialists of German is infl uenced by the following factors: climate in the group, team; peculiarities of the environment; individual characteristics, skills; the development of technologies in the enterprise; the development strategy of the company; acquiring new activities. First, students are taught to develop the strategy, create an image of the desired future; further defi ne the competencies needed to achieve a successful outcome. The following methods are used in the training process: analysis of information about workers; testing to identify the degree of competence and certain professional knowledge and skills; monitoring of activities of personnel in performing their tasks; preparation of individual professional development plan future; formation and implementation of short-term and long-term objectives; analysis of the eff ectiveness of a worker, eliminating sources of problems hindering its performance; identifying and analysis of internal and external factors that aff ect personnel; work with the heads of departments, surveys, questionnaires, interviews; processing and analysis of the wishes and suggestions of employees in their fi eld of vocational training; formation of long-term strategy of the organization. With the help of theoretical studies on training of of specialists of economic profi le the innovative directions and trends in professional education have been set: the social-economic situation in the country, academic mobility and the trend towards a unifi ed educational space has created the need for a fresh look at the issues of training specialists from the standpoint of the quality of their education; expanding professional work and international labour market actualizes the problem of formation of intercultural, interdisciplinary knowledge, and skills necessary for professional adaptation in diff erent socio-economic conditions and professional teams.. Key words: training, feature manager, methods, level.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38016
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО.pdf245.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.