Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБондар, Тамара Іванівна-
dc.date.accessioned2021-11-26T10:03:58Z-
dc.date.available2021-11-26T10:03:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБондар, Тамара Іванівна Інклюзивна компетентність педагогічних працівників у США / Тамара Іванівна Бондар // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 30-34. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 33 (14 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38017-
dc.description.abstractУ статті схарактеризовано вплив законодавчих ініціатив федерального уряду США на розвиток інклю зивної підготовки спеціальних педагогів та вчителів загальноосвітньої школи США для забезпечення рівного доступу до якісної освіти учням, які мають обмежені можливості здоров’я; проаналізовано ключові ком петенції, що вможливлюють роботу вчителя в інклюзивному середовищі США; доведено, що ефективна організація підготовки й перепідготовки підвищує готовність педагогічних працівників до викладання в ін клюзивному середовищі.uk
dc.description.abstractTo ensure the successful inclusion of all children in the general education environment U.S. teacher education programs have gone through many adaptations. Teacher training and retraining was largely shaped by the federal legislature, setting new goals for inclusion. In response to legislative and policy changes, a discussion has begun between general and special education faculty about the characteristics and competencies needed by both special and general educators in order to eff ectively teach a diverse population of students. The discussion led to the conclusion that in order to improve general education teachers’ attitudes about inclusive education, teacher preparation programs for both special and general educators must provide the competencies necessary to successfully include students with disabilities. The CEC competency list for further research was generated from the review of literature specifi c to inclusive practices followed by surveys and later classifi cation. Therefore, the list of essential competencies was agreed upon by three constituent groups. Now, these essential competencies are often included in teacher preparation programs. All of the competencies delineated in the study can be found in the California Standards for the Teaching Profession. Key words: students with disabilities, inclusive education, legislation, competencies, competence, special education teacher, a general teacher.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectучні з обмеженими можливостями здоров’яuk
dc.subjectінклюзивна освітаuk
dc.subjectзаконодавча базаuk
dc.subjectкомпе тенціїuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectспеціальний педагогuk
dc.subjectучитель загальноосвітньої школиuk
dc.titleІнклюзивна компетентність педагогічних працівників у СШАuk
dc.title.alternativeUs educators’ inclusive competenceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ.pdf264.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.