Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38017
Название: Інклюзивна компетентність педагогічних працівників у США
Другие названия: Us educators’ inclusive competence
Авторы: Бондар, Тамара Іванівна
Ключевые слова: учні з обмеженими можливостями здоров’я, інклюзивна освіта, законодавча база, компе тенції, компетентність, спеціальний педагог, учитель загальноосвітньої школи
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Бондар, Тамара Іванівна Інклюзивна компетентність педагогічних працівників у США / Тамара Іванівна Бондар // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 30-34. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 33 (14 назв)
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): У статті схарактеризовано вплив законодавчих ініціатив федерального уряду США на розвиток інклю зивної підготовки спеціальних педагогів та вчителів загальноосвітньої школи США для забезпечення рівного доступу до якісної освіти учням, які мають обмежені можливості здоров’я; проаналізовано ключові ком петенції, що вможливлюють роботу вчителя в інклюзивному середовищі США; доведено, що ефективна організація підготовки й перепідготовки підвищує готовність педагогічних працівників до викладання в ін клюзивному середовищі.
To ensure the successful inclusion of all children in the general education environment U.S. teacher education programs have gone through many adaptations. Teacher training and retraining was largely shaped by the federal legislature, setting new goals for inclusion. In response to legislative and policy changes, a discussion has begun between general and special education faculty about the characteristics and competencies needed by both special and general educators in order to eff ectively teach a diverse population of students. The discussion led to the conclusion that in order to improve general education teachers’ attitudes about inclusive education, teacher preparation programs for both special and general educators must provide the competencies necessary to successfully include students with disabilities. The CEC competency list for further research was generated from the review of literature specifi c to inclusive practices followed by surveys and later classifi cation. Therefore, the list of essential competencies was agreed upon by three constituent groups. Now, these essential competencies are often included in teacher preparation programs. All of the competencies delineated in the study can be found in the California Standards for the Teaching Profession. Key words: students with disabilities, inclusive education, legislation, competencies, competence, special education teacher, a general teacher.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38017
ISSN: 2524-0609
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ.pdf264.63 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.