Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38031
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВербицька, Вікторія Іванівна-
dc.date.accessioned2021-11-26T12:33:58Z-
dc.date.available2021-11-26T12:33:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВербицька, Вікторія Іванівна Бухгалтерська освіта в контексті інноваційного освітнього процесу / Вікторія Іванівна Вербицька // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 52-54. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 53 (2 назви)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38031-
dc.description.abstractЗміни в економіці впливають на формування нового соціального замовлення, висунутого суспільством до якості підготовки фахівців в області бухгалтерського обліку, рівень знань яких відповідає вимогам сучасного суспільства. Окрім сучасного стану професійної освіти, у статті розглянуті складові бухгалтерської освіти в контексті інноваційного освітнього процесу, та зроблено висновок, що застосування нових інформаційних технологій повинно супроводжуватися радикальними змінами в методах і прийомах викладання, в його теорії та методології.uk
dc.description.abstractИзменяющиеся условия экономики влияют на формирование нового социального заказа, выдвигаемого обществом к качеству специалистов в области учета, уровень знаний которых соответствует требованиям современного общества. Наряду с рассмотренным состоянием современного образования статья рассматривает составляющие бухгалтерского образования в составе инноваций в образовании, и подытоживает, что применение новых информационных технологий должно сопровождаться радикальными изменениями методов и приемов обучения, в его теории и методологии. Ключевые слова: бухгалтерское образование, инновации, профессиональная подготовка, информационные технологии, обучение.uk
dc.description.abstractContinuing education reinforces innovative learning because it allows timely update and replenish stock received in high school knowledge to better understand the new challenges and fi nd innovative ways of their solution. Of particular importance is the use of distance learning using modern information technology. Particular attention should be given to postgraduate education, because knowledge obsolete in terms of reforming accounting and business development. One of the promising areas of development and introduction of new information technologies in educational process of teaching accounting are interactive educational and training workshops. The necessity of the application of innovative technologies in fi nancial education in order to develop professional competence of accountants. Approaches to innovation should be innovative by themselves as traditional approaches do not have time to respond to the changes occurring in the business environment. Formulated innovative paradigm of modern accounting education includes targeted, substantive and methodological components. Key words: accounting education, innovation, training, information technology, learning.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectбухгалтерська освітаuk
dc.subjectінноваціїuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectінформаційні технологіїuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.titleБухгалтерська освіта в контексті інноваційного освітнього процесуuk
dc.title.alternativeБухгалтерское образование в контексте инновационного образовательного процессаuk
dc.title.alternativeAccounting education in the context of the innovative educational processuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БУХГАЛТЕРСЬКА ОСВІТА В КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЙНОГО.pdf244.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.