Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38106
Название: МІКРОСОЦІОЛОГІЯ НАСИЛЬСТВА ТА АГРЕСІЇ ЗА УЧАСТЮ ПІДЛІТКІВ
Другие названия: Мікросоціологія насильства
Авторы: Орос, Олександра Богданівна
Ключевые слова: насильство, агресія, мікросоціологія, підлітки, ситуація.
Дата публикации: 29-июн-2021
Издательство: Гельветика
Краткий осмотр (реферат): У статті зазначено, що в умовах швидких соціальних змін виникає потреба мікросоціологічного аналізу проявів насильства та агресії серед підлітків. Мікросоціологічний підхід до вивчення проблеми дозволяє виявити мікроінтеракційні аспекти насильства, так би мовити розглянути конкретну ситуацію «тут і зараз». Такий підхід має цінне практичне значення для розуміння, прогнозування та запобігання ситуацій насильства та проявів агресії. З метою мікросоціологічного аналізу насильства та агресії серед підлітків нами проведено дослідження у листопаді 2020 – січні 2021 р. з використанням Google Forms. У нашому дослідженні використано метод вибірки керованої респондентами (RDS). Загальний розмір вибірки становив 998 підлітків 12–17 років. Дані оброблено за допомогою програми SPSS 22. Для статистичного аналізу використовувався метод кореляційного аналізу Пірсона. За результатами дослідження більшість підлітків у ситуаціях, які провокують злість, та в конфліктних ситуаціях частіше застосовують вербальну пряму агресію, аніж фізичне насильство. Згідно з теоретичною моделлю для відтворення ситуацій із проявами фізичного насильства необхідно, щоб збіглися всі вище перераховані складники: ситуацію, що склалася, підліток вважає загрозливою (сприймає її вороже, тобто є ворожий дискурс щодо ситуації), природно виникає потреба захисту свого «Я»; підліток відчуває ворожі емоції (страх, злість, огиду); у поведінковому репертуарі підлітка переважають насильницькі сценарії поведінки, які вже успішно апробовано ним раніше; ситуація включає можливість подолання бар’єра конфронтаційної напруги та страху перед насильством. Наше дослідження виявило, що більшість підлітків залучені в ситуації насильства, проте з різною частотою і переважно в ролі спостерігачів. Більшість опитаних пояснюють необхідність застосування насильства потребою захисту. Третина підлітків підтверджує, що насильство спровоковано ситуативними чинниками. За твердженням респондентів, в емоції злості найчастіше поведінковою реакцією є крики. Ролі підлітків під час бійок (активний учасник (агресор), спостерігач, жертва) пов’язані з частотою участі в бійках, місцем події, вибором поведінкової реакції в гніві, а також мають гендерні особливості. Ролі підлітків під час активної прямої вербальної агресії пов’язані із частотою участі в ситуації психічного (емоційного) насильства та бійках, а також із вибором поведінкової реакції в гніві.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38106
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Мікросоціологія причин насильства підлітків.pdf267.72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.