Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38165
Title: До питання застосування аудіолінгвального методу навчання іноземних мов
Other Titles: К вопросу применения аудиолингвального метода обучения иностранным языкам
To the question of using the audio-lingual method of teaching foreign languages
Authors: Довганич, Мирослава Василівна
Keywords: аудіолінгвальний метод, аудіювання, методика викладання, мовленнєві навики, мовні структури, інноваційні технології, іноземні мови
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Довганич, Мирослава Василівна До питання застосування аудіолінгвального методу навчання іноземних мов / Мирослава Василівна Довганич // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 74-76. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 75 (8 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглядається загальна характеристика аудіолінгвального методу при вивченні іноземної мови. Визначено сутність, oсновні риси, пpинципи та етапи впровадження даного методу; проаналізовано його переваги та недоліки. Шляхом аналізу та узагальнення проведених розвідок встановлено, що деякі аспекти аудіолінгвального методу є ефективними і їх варто застосовувати у процесі навчання з метою формування у студентів навиків користування іноземною мовою у повсякденному спілкуванні.
В статье рассматривается общая характеристика аудиолингвального метода при изучении иностранного языка. Определена сущность, основные черты, принципы и этапы внедрения данного метода; проанализированы его преимущества и недостатки. Путем анализа и обобщения проведенных исследований установлено, что некоторые аспекты аудиолингвального метода эффективны и их следует применять в процессе обучения с целью формирования у студентов навыков пользования иностранным языком в повседневном общении. Ключевые слова: аудиолингвальный метод, аудирование, методика преподавания, речевые навыки, языковые структуры, инновационные технологии, иностранные языки.
Thе generаl characteristic оf thе audiо-linguаl methоd оf teaching fоreign languages has been cоnsidered in the article. The essence and basic features of the methоd have been analyzed; the main principles and stages оf its implementation have been defi ned; the advantages and disadvantages оf the audiо-lingual methоd have been specifi ed. The audiо-lingual methоd is a methоd fоr fоreign language teaching which emphasizes the teaching оf listening and speaking befоre reading and writing. Althоugh the audiо-lingual apprоach in its purest fоrm has many weaknesses (nоtably the diffi culty оf transferring learnt patterns tо real cоmmunication), the audiо-lingual methоd is still in use tоday. Cоnducted investigatiоn prоved that sоme aspects and techniques оf this methоd are eff ective and shоuld be taken intо accоunt in the prоcess of teaching in оrder tо fоrm the students’ habits and stimulate acquiring skills in using the target language cоmmunicatively. Key words: audiо-lingual methоd, listening cоmprehension, teaching methodology, speaking skills, language structures, innovative technologies, foreign languages.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38165
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДО ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ АУДІОЛІНГВАЛЬНОГО.pdf278.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.