Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38169
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІконнікова, Марина Валеріївна-
dc.date.accessioned2021-12-03T07:42:29Z-
dc.date.available2021-12-03T07:42:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationІконнікова, Марина Валеріївна Особливості професійної підготовки філологів в університетах Німеччини / Марина Валеріївна Іконнікова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 85-88. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 87 (6 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38169-
dc.description.abstractРозглянуто організаційно-педагогічні та змістові особливості професійної підготовки філологів в університетах Німеччини. Наголошено на компетентнісно зорієнтованому підході у підготовці філологів. Проаналізовано зміст освітніх програм, визначено ключові компетентності філолога (дидактичні, особистісні та предметні) та компоненти професійної компетентності (когнітивний, інформаційно-аналітичний, операційно-практичний, ціннісно-мотиваційний). Розкрито особливості підвищення кваліфікації та стажування.uk
dc.description.abstractРассмотрены организационно-педагогические и содержательные особенности профессиональной подготовки филологов в университетах Германии. Отмечен компетентностно-ориентированный подход в подготовке филологов. Проанализировано содержание образовательных программ, определены ключевые компетентности филолога (дидактические, личностные и предметные) и компоненты профессиональной компетентности (когнитивный, информационно-аналитический, операционно-практический, ценностно-мотивационный). Раскрыты особенности повышения квалификации и стажировки. Ключевые слова: филолог, подготовка, обучение, компетентность, содержание, образовательная программа, Германия.uk
dc.description.abstractOrganizational-pedagogical peculiarities of philologists’ professional training at German universities, namely, functioning of two training models (traditional and consecutive), learning orientation toward general university documents about the organization of exams, correspondence to structures of qualifi cation according to the direction of training, longitude monitoring of learning outcomes to enhance its quality, enhancing of consulting quality and university departments cooperation through a network system have been considered. Content characteristics of philologists’ learning, namely, approaches (competency-based, interdisciplinary, culturological, personalitybased, activity-based, axiological, integrative, additive), principles (modularity and electiveness), key competencies (didactic, personal and subject-based), components of professional competency (cognitive, information-analytical, operational-practical, axiological-motivational) have been revealed. Key words: philologist, training, study, expertise, content, educational program, Germany.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectфілологuk
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectзмістuk
dc.subjectосвітня програмаuk
dc.subjectНімеччинаuk
dc.titleОсобливості професійної підготовки філологів в університетах Німеччиниuk
dc.title.alternativeОсобенности професиональной подготовки филологов в университетах Германииuk
dc.title.alternativePeculiarities of philologist professional training at German universitiesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ.pdf287.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.