Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38185
Title: Змістово-процесуальні особливості методики підготовки майбутнього вчителя хімії до оцінювання навчальних досягнень учнів
Other Titles: Содержательно-процессуальные особенности методики подготовки будущего учителя химии к оцениванию учебных достижений учащихся
Content procedural features of methods of training of future chemistry teachers to the evaluation of educational achievements of students
Authors: Криворучко, Аліна Валеріївна
Keywords: оцінювання, навчальні досягнення учнів, майбутній учитель хімії, методика, форми, методи
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Криворучко, Аліна Валеріївна Змістово-процесуальні особливості методики підготовки майбутнього вчителя хімії до оцінювання навчальних досягнень учнів / Аліна Валеріївна Криворучко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 117-121. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 120-121 (5 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті обґрунтовано методику підготовки майбутнього вчителя хімії до оцінювання навчальних досягнень учнів у єдності мотиваційно-цільового, змістового, організаційно-процесуального і результативно-коригуючого блоків, яка ґрунтується на взаємозв’язку змісту, форм, методів та засобів оцінювання результатів навчальної діяльності студентів з сучасними формами та методами оцінювання навчальних досягнень школярів з хімії і включає загальнопрофесійний, спеціальний і рефлексивний етапи.
В статье рассмотрены и определены основные составляющие методики подготовки будущего учителя химии к оценке учебных достижений учащихся в единстве мотивационно-целевого, содержательного, организационно-процессуального и результативно-корректирующего блоков, основанная на взаимосвязи содержания, форм, методов и средств оценивания результатов учебной деятельности студентов с современными формами и методами оценивания учебных достижений школьников по химии. Ключевые слова: методика, подготовка будущего учителя химии, компоненты, подходы, условия, формы, методы, средства.
The problem of training of future Chemistry teachers to the evaluation of educational achievements of students is considered in the article. The proposed method takes into consideration the basic chemical training level, variable in building content that meets modern trends evaluation of educational achievements of students; of practice-oriented training of students in lectures, seminars, practical laboratory exercises, consultations, independent and individual work, research activities, teaching practice, workshops, meetings, work groups of teachers and students in the course of working with mentors; the integrated use of teaching methods, methods of organization and implementation of teaching and learning, methods of stimulating interest in learning and motivation training and learning activities; methods of control, and self-refl ection. The indicators and levels of the components of readiness development are defi ned and proved. Key words: evaluation of educational achievements of students, future teacher of chemistry, approaches, pedagogical conditions, forms, methods, means.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38185
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗМІСТОВО-ПРОЦЕСУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ.pdf858.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.