Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38189
Title: Особливості вузівської підготовки фахівця фізичної культури
Other Titles: Особенности вузовской подготовки специалиста физической культуры
Features university training physical education specialist
Authors: Маріонда, Іван Іванович
Keywords: вузівська підготовка, фізична культура, компетентність, фізична підготовленість, педагогічна діяльність
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Маріонда, Іван Іванович Особливості вузівської підготовки фахівця фізичної культури / Іван Іванович Маріонда // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 133-136. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 135 (12 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглянуто особливості фізичної підготовки фахівця фізичної культури у вузі. Представлено зміст педагогічного процесу з фізичної підготовки та використані наукові і методико-практичні питання педагогічної діяльності. Визначено структуру цілісної педагогічної діяльності фахівця фізичної культури і спорту з метою визначення вкладу кожного з елементів системи підготовки вчителів фізичної культури і спорту.
В статье рассмотрены особенности физической подготовки специалиста физической культуры в вузе. Предоставлено содержание педагогического процесса по физической подготовке и использованы научные и методико-практические вопросы педагогической деятельности. Определена структура целостной педагогической деятельности специалиста физической культуры и спорта с целью определения вклада каждого из элементов системы подготовки учителей физической культуры и спорта. Ключевые слова: вузовская подготовка, физическая культура, компетентность, физическая подготовленность, педагогическая деятельность.
In the article the features of physical preparation specialist physical training in high school have been analysed. The content of educational process on physical training and use scientifi c and methodological and practical issues of educational activities have been considered. The model of evaluation methods of professional competence of teachers of physical culture and sport has been provided, which involves determining the requirements of professional activities to the level of his physical fi tness at diff erent stages of education; determine the standards of physical fi tness through the use of informative criteria for assessing physical and professional training of teachers of physical culture and sports; clarify the conceptual basis to develop methods of evaluation of physical fi tness teacher of physical culture and sports; identifying key elements based on its evaluation of correctness, equivalence and availability of existing standards of physical fi tness; choice of external evaluation criteria and threshold criteria for adequate and appropriate levels of physical fi tness; development of models of diff erent levels of physical fi tness. The structure of an integrated educational specialist physical culture and sports has been discussed in order to determine the contribution of each of the elements of training teachers of physical culture and sports. Key words: university training, physical training, competence, physical fi tness, educational activities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38189
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ВУЗІВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ.pdf252.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.