Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38205
Title: Методики формування правових знань майбутніх магістрів педагогіки, викладачів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі
Other Titles: Методики формирования правовых знаний будущих магистров педагогики, преподавателей высшей школы во время обучения в высшем учебном заведении
Methods of forming of legal knowledge in future masters of pedagogy, high school teachers while studing in high school
Authors: Попадич, Олена Олександрівна
Keywords: правова освіта, правові знання, магістр педагогіки, майбутній викладач вищої школи, методи навчання
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Попадич, Олена Олександрівна Методики формування правових знань майбутніх магістрів педагогіки, викладачів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі / Олена Олександрівна Попадич // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 189-192. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 191 (9 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті досліджено методики формування правових знань майбутніх магістрів педагогіки, викладачів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі; проведено аналіз понять правова освіта, правові знання, методи навчання, навчальна діяльність, позанавчальна робота, практика студентів та ін.; запропоновано та розглянуто методики формування правових знань майбутніх магістрів педагогіки, викладачів вищої школи під час навчання у вищому навчальному закладі; проаналізовано зміст та завдання курсу «Право інтелектуальної власності в освіті».
В статье исследованы методики формирования правовых знаний будущих магистров педагогики, преподавателей высшей школы во время обучения в высшем учебном заведении; проведен анализ понятий правовое образование, правовые знания, методы обучения, практика студентов и др.; предложены и рассмотрены методики формирования правовых знаний будущих магистров педагогики, преподавателей высшей школы во время обучения в высшем учебном заведении; проанализированы содержание и задачи курса «Право интеллектуальной собственности в образовании». Ключевые слова: правовое образование, правовые знания, магистр педагогики, будущий преподаватель высшей школы, методы обучения.
The methods of forming future masters’ of pedagogy legal knowledge, high school teachers, while teaching in high school are investigated in the article; as well as the concepts of legal education, legal knowledge, teaching methods, learning activities, extracurricular work, students’ practice and so on are analyzed; the method of future masters’ of pedagogy legal knowledge formation, high school teachers while teaching in high school are proposed and considered; the content and objectives of the course "Intellectual Property Rights in Education" is analyzed. The integration of academic and extracurricular activities gives a professional information through the unconventional forms and methods inclusion the students in professionally oriented activity that involves designing, modeling, researching diff erent aspects of their future profession. Because the practice should be considered not only as a professional-oriented component of the educational process, but also as a extracurricular form of training, so during undergraduate teaching and practices we propose to introduce the idea of integration in academic and extracurricular activities. Key words: legal education, legal knowledge, master of pedagogy, the future high school teacher, teaching methods.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38205
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ ПРАВОВИХ ЗНАНЬ.pdf286.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.