Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38210
Title: Зарубіжний досвід підготовки педагогів засобами дистанційного навчання
Other Titles: Зарубежный опыт подготовки педагогов средствами дистанционного обучения
Foreign experience of training pedagogs by means of distance education
Authors: Рокосовик, Наталія Василівна
Keywords: дистанційне навчання, система підготовки педагогів засобами дистанційного навчання, підготовка магістрів педагогіки, досвід британських університетів, Відкритий університет Великої Британії
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Рокосовик, Наталія Василівна Зарубіжний досвід підготовки педагогів засобами дистанційного навчання / Наталія Василівна Рокосовик // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 207-209. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 208 (5 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті з’ясовано сучасні тенденції підготовки фахівців педагогічного напряму у Великій Британії. Розкрито особливості функціонування системи дистанційної підготовки магістрів педагогіки в університетах Великої Британії. Схарактеризовано нормативно-правову базу, форми організації, зміст підготовки магістрів педагогічних спеціальностей в Україні та Великій Британії засобами дистанційного навчання. Виявлено можливості творчого використання прогресивних ідей зарубіжного досвіду для впровадження у вітчизняних університетах.
В работе выявлены современные тенденции подготовки педагогов в Великобритании. Раскрыты особенности функционирования системы дистанционной подготовки магистров педагогики в университетах Великобритании. Охарактеризованы нормативно-правовая база, формы организации, содержание подготовки магистров педагогических специальностей в Украине и Великобритании средствами дистанционного обучения. Выявлены возможности творческого использования прогрессивных идей зарубежного опыта в отечественных ВНЗ. Ключевые слова: дистанционное обучение, система дистанционной пoдготовки, средства дистанционного обучения, подготовка магистров педагогики, опыт британских университетов.
This article is devoted to the topical scientifi c problem of training Masters of Education students by means of distance education in British universities. Modern tendencies of training pedagogic specialists in Great Britain are singled out, especially the peculiarities of British postgraduate level. It shows the peculiarities of development of British educational system in the context of formation and reformation of European educational environment and a widespread tendency of lifelong learning. The essence of basic terms of distance education, its principles, distinctive features are defi ned as well as peculiarities of using distance learning in the process of training pedagogic specialists. The work presents analysis of theories of distance education as the theoretical background of training specialists by distance. In addition, it clears up the features of the system of distance learning in Britain, discovers the volume of distance learning market, gives analysis of practical models of distance education in British higher educational establishments and analysis of national British strategies of distance education and their implementation within defi nite universities. Key words: distance learning, distance training system, distance training means, training students for Master of Education, training students for Master’s degree in pedagogic specialities, experience of British universities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38210
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ.pdf278.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.