Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38213
Title: Впровадження математичних методів у професійну підготовку майбутніх економістів
Other Titles: Внедрение математических методов в процесс профессиональной подготовки будущих экономистов
Implementing the mathematical methods into the professional training of future economists
Authors: Рум'янцева, Катерина Євгеніївна
Keywords: математичні методи, математичні моделі, майбутні економісти, економіка, математична освіта
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Рум'янцева, Катерина Євгеніївна Впровадження математичних методів у професійну підготовку майбутніх економістів / Катерина Євгеніївна Рум'янцева // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 217-220. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 220 (4 назви)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У даній статті розглянуто розвиток математичних методів в економіці. Проаналізовано стан та визначена роль математичної освіти у професійній підготовці економістів. Обґрунтовано переваги та необхідність використання математичних методів під час вивчення професійно орієнтованих та фахових дисциплін майбутніми економістами. Наведені основні математичні методи, які застосовують у професійній підготовці майбутніх економістів.
В статье рассматривается развитие математических методов в экономике. Проанализировано состояние и определена роль математического образования в профессиональной подготовке экономистов. Обоснованы преимущества и необходимость использования математических методов при изучении специальных и профессиональных дисциплин будущими экономистами. Рассмотрены основные математические методы, которые используют при подготовке будущих экономистов. Ключевые слова: математические методы, математические модели, будущие экономисты, экономика, математическое образование.
The article considers the development of mathematical methods in economics. It analyzes the state and defi nes the role of teaching mathematics in the professional education of future economists. Teaching mathematics to future economists plays an important role since it is a general scientifi c basis for mastering the whole system of specifi c knowledge. Thus, the study of the issue of professional training of future economists meets the general practical requirements. Mathematic laws and concepts are widely used in practice for the analysis of certain economic processes. Mathematics is necessary for mastering fundamental and specifi c subjects which ensure basic economic knowledge and lay a basis for further professional education. The study of various economic phenomena is impossible without using economic-mathematic models, which are their simplifi ed descriprion and account the most signifi cant and decisive factors of the phenomenon under analysis. Thus, economic-mathematic models are not only the apparatus for obtaining economic regularities, but a widely used set of tools of practical problem solution in administration, business, banking and other domains of economy. The effi ciency of applying mathematics in economics is determined by the fact that mathematic modelling is a powerful tool of studying economic phenomena, processes and systems. In depth analysis and conceiving various in size and volume fl ows of economic information will be impossible without suffi cient knowledge and skills in the sphere of mathematic modeling of economic processes and information technologies. Key words: mathematical methods, mathematical models, future economists, economics, mathematics.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38213
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВПРОВАДЖЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ МЕТОДІВ.pdf326.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.