Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавельчук, Ірина Борисівна-
dc.date.accessioned2021-12-03T15:42:41Z-
dc.date.available2021-12-03T15:42:41Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationСавельчук, Ірина Борисівна Суб'єктивні передумови розвитку середовища підготовки соціальних працівників / Ірина Борисівна Савельчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 226-229. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 228 (12 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38216-
dc.description.abstractУ статті розглядаються особливості розвитку підготовки соціальних працівників у контексті впливу суб'єктивних передумов. Автор характеризує підготовку соціальних працівників як елемент цілісної системи вищої освіти, що знаходиться у постійному розвитку. Здійснено спробу визначення корегуючого впливу передумов для подальшого удосконалення підготовки соціальних працівників. Зроблено висновок щодо спрямування пошуку, створення та впровадження ресурсів, можливостей і засобів оптимізації середовища.uk
dc.description.abstractВ статье рассматриваются особенности развития подготовки социальных работников в контексте влияния субъективных предпосылок. Автор характеризует подготовку социальных работников как элемент целостной системы высшего образования, которая находится в постоянном развитии. Предпринята попытка определения корректирующего воздействия предпосылок на дальнейшее совершенствования подготовки социальных работников. Сделаны выводы о направлении поиска, создания и внедрения ресурсов, возможностей и средств оптимизации среды. Ключевые слова: подготовка социальных работников, среда высших учебных заведений, субъективные предпосылки, социальная субъектность, личностный потенциал специалистов.uk
dc.description.abstractIn the article are considered the features development of social workers training in the context of the impact of subjective conditions for the disclosure of resources, opportunities and means. An attempt was made to provide the corrective impact of preconditions on the further improvement of the training of social workers. We consider the environment of training specialists of social sphere as a social mechanism of formation of professional identity of modern youth. An important consideration is, fi rstly, the subjective experience of specialists to implement their capabilities or limitations in manifesing potential means the manifestation of creativity, innovations, and secondly, re-inderstood social value and charity for the subjective experience of volunteering for the choice of ways of selfdetermination and self-realization of future social workers. Key words: the training of social workers, environment of higher education institutions, subjective prerequisites, social subjectivity, personal potential professionals.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпідготовка соціальних працівниківuk
dc.subjectсередовище вищих навчальних закладівuk
dc.subjectсуб’єктивні передумовиuk
dc.subjectсоціальна суб’єктністьuk
dc.titleСуб'єктивні передумови розвитку середовища підготовки соціальних працівниківuk
dc.title.alternativeСубъективные предпосылки развития среды подготовки социальных работниковuk
dc.title.alternativeSubjective preconditions of the environment development of social workers traininguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СУБ'ЄКТИВНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ.pdf261.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.