Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/384
Title: Соціологічні підходи до визначення підприємництва
Other Titles: Sociological approaches to the definition of entrepreneurship
Authors: Кацьора, Олександр Валентинович
Keywords: підприємництво, соціологія підприємництва, підприємець
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Кацьора, О. В. Соціологічні підходи до визначення підприємництва [Текст] / О. В. Кацьора // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 29. – С. 64–66. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 66 (17 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті окреслені основні підходи до тлумачен-ня феномену підприємництва в працях зарубіжних та вітчизняних соціологів. Охарактеризовано особу підприємця та розкрито поняття та суть соціоло-гії підприємництва. Ключові слова: підприємництво, соціологія під-приємництва, підприємець.
Description: Entrepreneurship is an important subject of study of modern social science. Entrepreneurship is an effective way to infl uence economic and social processes, it covers almost all aspects of society, touching the ideology, culture, relationships, views on ways of further development of the social system. The article describes the main approaches to the interpretation of the phenomenon of entrepreneurship in the works of foreign and domestic sociologists. The entrepreneur's personality has been characterized and the concept and essence of enterprise sociology has been revealed. Key words: entrepreneurship, sociology of entrepreneurship, entrepreneur.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/384
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 29 - 2013



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.