Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38533
Title: Правові аспекти застосування спрощеної системи оподаткування при здійсненні податкового планування.
Other Titles: LEGAL ASPECTS OF THE IMPLEMENTATION OF THE SIMPLIFIED SYSTEM OF TAXATION IN TAX PLANNING
Authors: Греца, Ярослав Васильович
Keywords: cпрощена система оподаткування, єдиний податок, дохід, об’єкт оподаткування, облік, податкове планування, реєстратор розрахункових операцій., simplified tax system, single tax, income, object of taxation, accounting, tax planning, registrar of settlement operations.
Issue Date: 2020
Publisher: Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: юридичні науки
Citation: Греца Я.В. Правові аспекти застосування спрощеної системи оподаткування при здійсненні податкового планування. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського Серія: Юридичні науки. 2020. Том 31 (70) № 1. С.124–128.
Abstract: У статті висвітлюються правові аспекти застосування спрощеної системи оподаткування під час здійснення податкового планування. Наголошено, що вибір системи оподаткування є важливим елементом податкового планування, який обов’язково здійснюється на початку господарської діяльності. Розкрито сутність спрощеної системи оподаткування та її значення для розвитку малого та середнього бізнесу. Вказано на те, що вибір системи оподаткування слід здійснювати з огляду на оптимальне податкове навантаження на бізнес. Не зважаючи на невисокі ставки єдиного податку порівняно із податками, які сплачуються на загальній системі оподаткування, його об’єктом оподаткування для платників третьої групи є загальний дохід, тому для платників з високим рівнем витрат його застосування не завжди є виправданим. Також під час вибору спрощеної системи оподаткування необхідно враховувати встановлені законом обмеження щодо граничного обсягу доходу та щодо допустимих видів діяльності. Зазначено, що на початку 2020 року парламент збільшив допустимий ліміт граничного доходу платників податків, тим самим зробивши крок назустріч малому та середньому бізнесу. Внесено пропозицію на законодавчому рівні усунути встановлені для платників єдиного податку першої та другої групи обмеження щодо кількості осіб, які можуть з такими підприємцями перебувати у трудових відносинах, оскільки вони є невиправданими з точки зору захисту інтересів держави, натомість чинять перешкоди для створення робочих місць і розвитку малого підприємництва. Звернуто увагу на те, що спрощена система оподаткування повинна використовуватись для великого бізнесу, однак на практиці мають місце зловживання під час її застосування, зокрема, шляхом дроблення бізнесу на значну кількість платників єдиного податку чи шляхом штучного збільшення витрат на оплату послуг таких підприємців. Наголошено на тому, що однією із найбільш суттєвих переваг спрощеної системи оподаткування є простота адміністрування єдиного податку. Разом з тим держава робить кроки щодо ускладнення обліку для платників єдиного податку шляхом запровадження обов’язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій. Попри дискусійність такого кроку, він буде сприяти детінізації економіки, однак держава повинна робити кроки для полегшення умов ведення бізнесу та боротьби з корупцією.
The article highlights the legal aspects of applying a simplified taxation system when performing tax planning. It is emphasized that the choice of the tax system is an important element of tax planning, which must be carried out in the beginning of business activity. The article reveals the essence of the simplified taxation system and its importance for the development of small and medium-sized businesses. It is pointed out that the choice of taxation system should be made on the basis of the optimal tax burden on business. In spite of the low rates of the single tax compared to the taxes paid under the general taxation system, the object of taxation for the payers of the third group is the total income, so for high-cost taxpayers it is not always justified. Also, when choosing a simplified tax system, account should be taken of the statutory limits on marginal revenue and permissible activities. It is noted that the Parliament increased the allowable limit for taxpayers’ marginal income at the beginning of 2020, thereby making a step towards small and medium-sized businesses. A legislative proposal was made to eliminate the restrictions on the number of persons that may be employed by single tax payers of the first and second groups as such restrictions are unjustified in terms of protection of the interests of the state; instead, they obstruct job creation and development of small business. Attention is drawn to the fact that the simplified taxation system should be used for big business. However, in practice there are abuses in its application, in particular by splitting the business by a large number of single taxpayers or by artificially increasing the costs of services to such entrepreneurs. It is emphasized that one of the most significant advantages of the simplified tax system is the ease of administration of the single tax. At the same time, the state is taking steps to complicate accounting for single tax payers by introducing mandatory use of registrars of settlement operations. Despite the controversy over such a move, it will help to unshade the economy, but the state must take steps to ease the conditions for doing business and fighting corruption.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38533
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри господарського права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Греца Я.В. Спрощена система оподаткування.pdf276.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.