Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38579
Title: Акмеологічний та аксіологічний підходи розвитку особистості майбутніх психологів
Other Titles: Acmeological and axiological approaches for the development of future psychologists’ personalities
Authors: Синишина, Вікторія Михайлівна
Keywords: розвиток особистості, особистість майбутнього психолога, вища освіта, підготовка майбутніх фахових психологів, акмеологічний підхід, аксіологічний підхід, ділова гра, балінт-група, акме-подія, development of personality, future psychologist’s personality, higher education, training of future professional psychologists, acmeological approach, business game, balint group, acme event
Issue Date: 2021
Publisher: «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
Citation: Синишина В. Акмеологічний та аксіологічний підходи розвитку особистості майбутніх психологів // Наукові перспективи (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія») Вип. № 10 (16). 2021. – С. 423-437
Abstract: статті зроблена спроба з’ясувати можливості використання акмеологічного та аксіологічного підходів розвитку особистості майбутніх психологів в умовах вищого навчального закладу. Здійснений огляд наукових публікацій за обраною темою. Вказано, що адаптація майбутнього психолога до різних суспільних та життєвих ситуацій вимагає безперевного самовдосконалення, усвідомлення цінності своєї професії, швидкого освоєння нових інноваційних технологій, ефективного зреалізування набутих професійній умінь і навичок у діяльності. Встановлено можливості використання акмеологічного та аксіологічного підходів розвитку особистості майбутнього фахівця у вищих навчальних закладах. Визначено, що, по-перше, реалізація аксіологічного підходу сприяє становленню у майбутніх фахівців персональних цінностей, що сповна відповідають їхнім потребам, повсякденним життєвим цілям, інтересам, по-друге, орієнтація фахової підготовки майбутніх практичних психологів на «акме» спрямовує фахівця на власне вдосконалення впродовж життя, розглядає професіоналізм як вищу сходинку в розвитку особистості, скеровує на самореалізацію та розкриття творчого потенціалу під час здійснення професійних та квазіпрофесійних ролей у змодельованих ситуаціях та виконанні фахово-зорієнтованих задач. Вказано, що розвиток особистості майбутнього фахівця відбувається через усвідомлення студентами цінності професії психолога та людиновимірності майбутньої професії. З’ясована необхідність саморозвитку, самоосвіти та рефлексії власних професійних згань, умінь та навичок. З’ясовані можливості акмеологічного та аксіологічного підходів до розвитку особистості майбутніх психологів через застосування сучасних інтерактивних технологій. Наведено приклади розробок ділових ігор, балінт-групи та їх використання у процесі вивчення деяких фахових дисциплін.
The article deals with the trying to figure out the possibilities of using acmeological and axiological approaches for the development of future psychologists’ personalities in the conditions of the institution of higher education. Review of scientific articles on the selected theme has been done. It has been indicated that the adaptation of future psychologists to different social and life situations requires continuous self-improvement, awareness of the value of their profession, fast mastering with new innovative technologies, efficacy realization of the obtained professional abilities and skills in activities. The possibilities of using acmeology and axiology in the development of future psychologist’s personality in the institution of higher education have been established. It has been found that first, the implementation of the axiological approach contributes to the formation of future specialists’ personal values that fully meet their needs, everyday life goals, interests, second, the orientation of vocational training of future practical psychologists to «acme» directs the specialist to his/her own improvement during whole life, examines professionalism as a higher stage in person’s development, directs to self-realization and disclosure of creative potential during the implementation of professional and quasi-professional roles in simulated situations and the realization of professionally-oriented tasks. It has been stated that the development of future specialist’s personality occurs through the awareness by students of the value of the profession of psychologist and the human dimension of future profession. It has been clarified the necessity of self-development, self-education and reflection of personal professional knowledge, abilities and skills. The possibilities of acmeological and axiological approaches for the development of future psychologists’ personalities due to the use of modern interactive technologies have been clarified. Examples of development of business games, balint group and their use in the process of studying some professional disciplines have been given.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38579
ISSN: 2708-7530
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.