Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3872
Title: | Історія Закарпаття на сторінках “Зорі Галицкої” |
Other Titles: | History of Zakarpattya is on pages of «Sunset of Galitskoy» |
Authors: | Світлик, Неля Михайлівна |
Keywords: | “Зоря Галицка”, публіцистика, періодика, преса |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Citation: | Світлик, Н. Історія Закарпаття на сторінках "Зорі Галицкої" [Текст] / Н. Світлик // Науковий вісник Ужгородського університету / ред.кол. Ю.М. Бідзіля (голова); І.М. Сенько, В.В. Барчан, Н.П. Бедзір та інш. – Ужгород: Видавництво УжНУ "Говерла", 2012. – Вип. 27. – С. 173–176. – Бібліогр.: с. 176 (20 назв). |
Series/Report no.: | Філологія. Соціальні комунікації; |
Abstract: | У статті охарактеризовано основні проблеми історії Закарпаття на сторінках першої галицької укра- їномовної газети - “Зоря Галицка”. Опрацьовано матеріали публіцистики регіональних вчених на шпальтах вказаного видання, вказано на їх роль для культурного зближення обабіч Карпат. Ключові слова: “Зоря Галицка”, публіцистика, періодика, преса. |
Description: | In the article the basic problems of history of Zakarpattya are described on the pages of the fi rst Galychina Ukrainian-language newspaper is “Sunset of Galitska”. Materials of publicism of regional scientists are worked out on the columns of the indicated edition, it is indicated on their role for cultural rapprochement on either side of Carpathians. Keywords: “Sunset of Galitska”, publicism, periodicals, press. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3872 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Соціальні комунікації Випуск 27 - 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ІСТОРІЯ ЗАКАРПАТТЯ НА СТОРІНКАХ “ЗОРІ ГАЛИЦКОЇ.pdf | 361.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.