Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38829
Title: Формування громадянської компетентності у майбутніх учителів початкових класів засобами сучасної правової культури
Other Titles: Civic competence formation of future primary school teachers by means of modern legal culture
Authors: Ковальчук, Ірина Леонідівна
Марчук, Сергій Степанович
Чемерик, Ірина Володимирівна
Keywords: вчителі початкових класів, громадянська компетентність, заклад освіти, здобувачі освіти, освіта з прав людини
Issue Date: 2021
Publisher: Вид-во УжНУ “Говерла”
Citation: Ковальчук, Ірина Леонідівна Формування громадянської компетентності у майбутніх учителів початкових класів засобами сучасної правової культури / Ірина Леонідівна Ковальчук, Сергій Степанович Марчук, Ірина Володимирівна Чемерик // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 2 (49). – С. 57-61. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 60 (14 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Актуальність проблеми формування громадянської компетентності в умовах вищого за кладу педагогічної освіти обумовлена вимогами Закону України «Про освіту», концепції «Нова українська школа», Професійного стандарту вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти. Мета да ного дослідження – на основі нормативно-правових джерел та наукової літератури здійснити теоретич не обґрунтування змісту й шляхів формування у майбутніх учителів початкових класів громадянської компетентності засобами сучасної правової культури. Методи наукового пошуку, використані для досяг нення мети дослідження: аналізування та синтезування для з’ясування сутності та складових громадянської компетентності в майбутніх педагогів, визначення активних методів ефективного її формування у здобувачів вищої освіти; методи узагальнення та систематизації для інтерпретації власних поглядів на трактування сутності змісту поняття «громадянська компетентність». Результатом дослідження стало подання авторського тлумачення поняття «громадянська компетентність майбутніх учителів початкових класів» як здатності, що формується в закладі освіти у процесі навчальних занять та через засоби правової культури в позааудиторний час. З’ясовано, що громадянську компетентність фахівця формують його громадянська зрілість, громадянська культура та громадянська позиція. Визначено інтерактивні форми та методи формування громадянських ком петентностей у здобувачів освіти, майбутніх вчителів початкових класів, апробовані авторами у комунально му закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради.
Abstract. The urgency of the problem of civic competence forming in a higher education institution is due to the requirements of the Law of Ukraine «On Education», the concept of «New Ukrainian School», Professional Standard for Primary School Teachers. The purpose of the study is to carry out a theoretical justifi cation of the content and ways of civic competence formation of future primary school teachers by means of modern legal culture on the basis of legal sources and scientifi c literature. Methods of scientifi c research applied to achieve the goal of research: analy sis and synthesis to clarify the nature and components of civic competence of future teachers, to determine active methods of its eff ective formation in higher education; methods of generalization and systematization for the interpre tation of their own views on the explanation of the essence of the content of the concept of «civic competence». The result of the study: the authors have provided the interpretation of the concept of «civic competence of future primary school teachers» as an ability that is formed in the educational institution during lessons and through the means of legal culture in extracurricular activities. It has been found that the civic competence of a specialist is formed by his civic maturity, civic culture and civic position. Interactive forms and methods of civic competencies formation of students, future primary school teachers, tested by the authors in the municipal institution of higher education «Lutsk Pedagogical College» of Volyn Regional Council. Key words: primary school teachers; civic competence; educational institution; applicants for higher education; human rights education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38829
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (49) - 2021



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.