Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38879
Назва: Пcихологічне підгрунтя соціального супроводу створення та функціонування прийомної сім'ї
Інші назви: Psychological basis of social support for the creation and functioning of a foster family
Автори: Синякова, Віра Богданівна
Ключові слова: прийомна сім’я, соціальний супровід, психологічний супровід, соціалізація
Дата публікації: 2021
Видавництво: Вид-во УжНУ “Говерла”
Бібліографічний опис: Синякова, Віра Богданівна Пcихологічне підгрунтя соціального супроводу створення та функціонування прийомної сім'ї / Віра Богданівна Синякова // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 2 (49). – С. 182-186. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 185 (9 назв).
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Анотація. Актуальність проблеми соціального та біологічного сирітства в сучасній Україні визначається постійним зростанням і визначається через соціально-економічні, морально-етичні, психологічні труднощі функціонування. Діти позбавлені батьківського піклування в більшості перебувають в закладах державного виховання, які нажаль не в змозі здійснювати індивідуальний виховний вплив на кожну дитину. Відповідно пріоритетною формою влаштування дітей-сиріт є сімейні форми виховання. Успішність функціонування цих форм можлива за умов ефективності їх соціального супроводу. Метою статті є проаналізувати провідні напрямки соціального супроводу прийомних сімей і визначити психологічне підґрунтя соціального супроводу створення та функціонування прийомної сім’ї. Для досягнення мети були використані такі методи дослідження: на першому етапі нами здійснено теоретичний аналіз, зокрема, аналіз наукової літератури та семантичний аналіз понять з виявленням компонентної структури соціального супроводу; другий етап − етап експертного оцінювання з використанням методу фокальних об’єктів (модель психологічного клімату прийомної сім’ї). В статті доведено, що умовою успішної соціалізації дитини в прийомній сім’ї є сприятливий психологічний клімат, який реалізується через такі складові: когнітивна, особистісна, діяльнісна, сімейна. Вдосконалення кожної складової є передумовою успішного функціонування прийомної сім’ї.
Abstract. The urgency of the problem of social and biological orphanhood in modern Ukraine is determined by constant growth and is determined by socio-economic, moral and ethical, psychological diffi culties of functioning. Most children deprived of parental care are in state educational institutions, which unfortunately are not able to exercise individual educational infl uence on each child. Accordingly, the priority form of placement of orphans of family education. The success of the functioning of these forms is possible under the conditions of the eff ectiveness of their social support. The purpose of the article is to analyze the leading areas of social support of foster families and to determine the psychological basis of social support for the creation and functioning of a foster family. To achieve this goal, the following research methods were applied: at the fi rst stage, we conducted a theoretical analysis, in particular, analysis of the scientifi c literature and semantic analysis of concepts to identify the component structure of social support; the second stage is the stage of expert evaluation using the method of focal objects (model of the psychological climate of the foster family). The article proves that the condition for successful socialization of a child in a foster family is a favorable psychological climate, which is realized through the following components: (i) Cognitive (intellectual) − objective ideas and knowledge about the specifi c psychological characteristics and needs of a child left without parental care; taking into account the individual characteristics of the child's development; understanding of its interests and values; (ii) Personal − motivation of potential parents, their expectations and attitudes towards the unborn child, personal characteristics (empathy, fl exibility, resistance to stress); conducting pathocharacterological diagnosis; (iii) Activity − the presence of experience in raising children, the peculiarities of existing educational skills, taking into account their own children's experience; (iv) Family − the functioning of the family as a system, the peculiarities of relations in the family, in its subsystems (child-parent, marital), the involvement of the family in social life, the willingness to cooperate with professionals. Improving each component is a prerequisite for the successful functioning of the foster family. Key words: foster family; social support; psychological support; socialization.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38879
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (49) - 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПCИХОЛОГІЧНЕ ПІДГРУНТЯ СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ.pdf545.84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.