Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрушко, Андрій Васильович-
dc.date.accessioned2022-01-28T18:05:49Z-
dc.date.available2022-01-28T18:05:49Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationАндрушко А.В. Практика застосування покарання за торгівлю людьми // Аналітично-порівняльне правознавство. – 2021. – № 3. – С. 148–156.uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38925-
dc.descriptionDOI https://doi.org/10.24144/2788-6018.2021.03.28uk
dc.description.abstractУ статті на підставі аналізу 300 обвинувальних вироків, ухвалених за період з 2010 по 2019 рік, які набрали законної сили, встановлено особливості застосування покарання за торгівлю людьми. Для цього узагальнено дані, що стосуються 430 засуджених за цей злочин. З’ясовано особливості врахування судами особи винного, обставин, які пом’якшують та які обтяжують покарання, звернуто увагу на основні помилки, які при цьому мають місце. Встановлено, що 98,8% засудженим за торгівлю людьми особам суд призначив покарання у виді позбавлення волі. Скориставшись правом призначення більш м’якого покарання, ніж передбачено законом, 1,2% засудженим суд призначив інші, альтернативні позбавленню волі, покарання: обмеження волі (одній особі) та штраф (чотирьом особам). З’ясовано, що діапазон призначуваного судами покарання за торгівлю людьми надзвичайно широкий – від 1 до 10 років позбавлення волі. При цьому у чималій кількості (21%) випадків суди призначили вказане покарання на нижчий строк, аніж той, який визначений як мінімальний в ч. 1 ст. 149 КК України (три роки). Звернуто увагу також на те, що суди жодного (!) разу не призначили винним позбавлення волі на строк понад 10 років, хоча санкція ч. 3 ст. 149 КК України передбачає за це діяння до 15 років позбавлення волі. Крім того, зауважено, що позбавлення волі на строк понад 5 років призначено лише 14,6% засуджених за торгівлю людьми. Зроблено висновок, що для перегляду існуючих на сьогодні санкцій ст. 149 КК України немає підстав, оскільки передбачені у них покарання загалом відповідають реальній суспільній небезпеці цього посягання та проаналізованому зарубіжному досвіду пеналізації торгівлі людьми. Наведено також дані, які ілюструють практику призначення покарання засудженим залежно від мети експлуатації, яку вони переслідували, вчиняючи вказане діяння. З’ясовано, що більш м’яке покарання, ніж передбачено законом, суди призначили 29,5% засуджених за торгівлю людьми. Встановлено, що до реального відбування покарання засуджені 41,4% осіб, які вчинили торгівлю людьми, ще 58,6% осіб звільнені від покарання та його відбування. Серед цих осіб 96,4% звільнені від відбування покарання з випробуванням, 2,4% – звільнені від відбування покарання з випробуванням вагітні жінки і жінки, які мають дітей віком до семи років (ст. 79 КК України), 1,2% – звільнені від покарання у зв’язку із закінченням строків давності (ч. 5 ст. 74 КК України).uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжгородський національний університетuk
dc.subjectкримінальні правопорушення проти волі, честі та гідності особи; торгівля людьми; покарання; призначення покарання; звільнення від покарання та його відбування.uk
dc.titleПрактика застосування покарання за торгівлю людьмиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3 2021
Наукові публікації кафедри кримінального права та процесу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.