Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39060
Title: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРАТИВНИХ КУРСІВ В ОСВІТІ
Authors: Попадич, Олена Олександрівна
Замрозевич-Шадріна, Світлана Романівна
Keywords: психолого-педагогічні засади, інтегративні курси, освіта, психологічна сумісність, концептуальні засади, проектування, критерії доцільності, впровадження, сис¬те¬ма інтегративних курсів, міжциклова інтеграція
Issue Date: 2022
Citation: Попадич О. О., Замрозевич-Шадріна С. Р. Психолого-педагогічні засади впровадження інтегративних курсів в освіті. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2022. № 1(6). 2022. С.307-317. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/index
Description: У статті представлено на концептуальному рівні критерії оцінки зна¬чущості та доцільності інтегративних курсів, їх впровадження та навчально-методичного забезпечення. Показано, що дозволяє не тільки прогнозувати їх якість, але і ефективно здійснювати всі подальші етапи процесу побудови і вдосконалення, а також перевірку і використання в практиці навчання. Концепція інтегратив¬ного курсу, як і будь-яка інша концепція, щоб виконувати своє при¬значення, повинна відповідати ряду вимог. Акцентовано, що навіть якщо концепція вносить нове лише в окремі елементи навчального курсу, необхідно співвідносити ці зміни з всіма іншими компонентами змісту навчання. Обґрунтовано, що інтегративний курс на методологічному рівні доцільно розглядати як єдине ціле з появою нової якості за рахунок нових способів зв’язку еле¬мен¬тів, які складають його міждисциплінарний зміст. За цих умов світоглядна функція інтегративного курсу передбачає форму¬вання в педагога інтегративних методологічних знань. Встановлено, що під час структурування змісту інтегративного курсу необхідно враховувати психологічні аспекти теорії пізнання, максимально використовувати аналогії і асоціації, зокрема віддалені. Визначальним критерієм тут має бути професійна значущість навчального матеріалу. Усвідомленість знань і оволодіння на цій основі відповідними вміннями й навичками вимагає створення особливого психологічного обґрунтування для того, щоб учні мали змогу виявляти активність, ініціативу, мотивувати свої відповіді чи дії. Дотримання вимог міжциклової інтеграції знань посилює мотиваційний аспект у вивченні інтегративних курсів. Визначено, що у структуруванні змісту інтегративних курсів важлива роль належить не тільки дотриманню логіки розгортання міждисциплінарного змісту курсу, психологічній сумісності понять, що вивчаються у рамках інтегративного курсу. Виявлено, що перша вимога у загальному дотримується у побудові конкретних авторських інтегративних курсів, але друга майже завжди порушується. Сформульовано принципи специфічні для кожного з рівнів, що характеризують їх з якісної сторони: цілеспрямування, формування змісту, функціонування та прогнозування інтегративних курсів. Обґрунтовано концептуальні засади проектування інтегративних курсів та розроблено критерії доцільності впровадження інтегративних курсів. Сис¬те¬ма інтегративних курсів виступає як якісно нова, цілісна система, на¬ділена інтегративними властивостями, що якісно відрізняються від властивостей окремих курсів, що створили цю систему. Відзначено, що основною передумовою формування системи інтегративних курсів є теоретичне обґрунтування доцільності функціонування кожного окре-мого курсу та забезпечення координації системи інтегра¬тивних курсів з предметними навчальними курсами.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39060
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття Попадич Замрозевич_пдф.pdf664.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.