Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39270
Title: Особистісно-індивідуальний підхід як умова успішної профілактичної роботи з важковиховуваними підлітками
Other Titles: Personality-individual approach as a condition for successful preventive work with difficult teenagers
Authors: Товканець, Оксана Сергіївна
Keywords: профілактична робота, важковиховувані підлітки, корекція поведінки, причини відхилень у поведінці підлітка
Issue Date: 2016
Citation: Товканець О.С. Особистісно-індивідуальний підхід як умова успішної профілактичної роботи з важковиховуваними підлітками / О. С. Товканець // Професійна освіта: методологія, теорія та технології . - 2016. - Вип. 4. - С. 230-247.
Series/Report no.: Професійна освіта: методологія, теорія та технології;
Abstract: У статті розглядаються проблеми забезпечення успішної профілактичної роботи з важковиховуваними підлітками. Акцентовано увагу на такі чинники відхилень у поведінці дітей, як емоційна неврівноваженість, неадекватна самооцінка, недооцінка небезпеки та схильність до ризику, навіюваність, агресивність тощо. Досліджено причини недооцінки ситуативного ризику неповнолітніми суб’єктивної готовності піддатися та підкорюватися сторонньому впливові, поведінки або дії, спрямованої на завдання психологічної чи фізичної шкоди або на знищення чого-небудь. Висвітлено досвід роботи та подано рекомендації щодо налагодження узгодженої взаємодії педагога та важковиховуваних підлітків. Зосереджено увагу на врахуванні особливостей темпераменту та акцентуації характеру у профілактичній роботі, які можуть негативно вплинути на соціалізацію особистості неповнолітнього. Запропоновано дотримуватися у профілактичній роботі з девіантним підлітком стратегій: надання порад, визначення проблеми, пояснення чому зміна поведінки в позитивну сторону є важливою; усунення перешкод; забезпечення вибору; зменшення потягу; прояви співчуття; забезпечення зворот- ного зв’язку; пояснення цілей; активна допомога. Спосіб переконання буде ефективним за умови унеможливлення педагогом моменту раптовості в досягненні своєї виховної мети; добору педагогом таких моральних суджень, з якими вихованець неодмінно погодиться. Діяльність педагога повинна бути спрямована на створення методичної системи, що передбачає морально-духовне вдосконалення підростаючої особистості, що забезпечить добровільність у прийнятті корекційного впливу на нього. Методи: аналіз, узагальнення і систематизація науково-теоретичних положень; синтез,; педагогічне спостереження, опитування; статистичні методи. Ключові слова: профілактична робота; важковиховувані підлітки; корекція поведінки; причини відхилень у поведінці підлітка.
The article deals with the problem of ensuring the success of preventive work with difficult teenagers. The attentionis is laid onto factors of deviations in children’s behavior such as emotional instability, inadequate self-esteem, the underestimation of the danger and risk hankering, suggestibility, aggressiveness, and so on. The reasons for teenagers’ underestimating of the situational risk of subjective willingness to undergo and submit to outside influence, behavior or action, that is aimed at drawing psychological or physical harm or destroy something. The work experience is highlighted and the recommendations for the establishment of a coherent interaction between a teacher and difficult teenagers are given. The attentionis also focused on the particular features of temperament and character accentuation in preventive work, which may adversely affect the socialization of the teenager’s personality. It is proposed to follow such strategies for the preventive work with a deviant teenager: providing advice, identifying the problem, explain why the change of behavior in a positive way is important; removal of obstacles; software slection; reduction of craving; expression of sympathy; providing feedback; explanation purposes; active help. The method of persuasion will be effective on the condition of the teacher’s deletion of the moment of surprise in achieving the educational goal; the selection by a teacher of moral judgments, which the pupil will certainly agree. The activities of the teacher should be directed onto the formation of methodical system, which provides the moral perfection of the teenager’s individuality growing up, which will provide voluntariness in taking corrective influence on it. Key words: preventive work, difficult teenagers, correction of behavior, reasons for deviations in the behavior of adolescents.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39270
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
profe_2016_4_19.pdf169.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.