Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39661
Title: Місце й роль політичної освіти у формуванні політичної культури української молоді: теоретико-методологічний аспект
Other Titles: The place and role of political education in the formation of political culture of ukrainian youth: heoretical and methodological aspect
Authors: Морарь, М.В.
Keywords: політична освіта, політична культура, політична свідомість, політичні цінності, гуманітарна політика
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Морарь М.В. Місце й роль політичної освіти у формуванні політичної культури української молоді: теоретико-методологічний аспект / М.В. Морарь // Регіональні студії. – Ужгород, Видавничий дім «Гельветика». Вип. 20. – 2020. – С.98-102.
Series/Report no.: Регіональні студії;
Abstract: У статті досліджується та визначається місце й роль політичної освіти у формуванні політичної культури україн- ського суспільства. Підкреслюється, що сьогодні для українського суспільства є характерною криза ціннісно-світо- глядних засад, яка проявляється в утраті моральних орієнтирів. Суспільство украй дегуманізоване, у ньому пану- ють жорстокість, насильство, поняття гідності й життя знецінилося. Це виклики висувають необхідність звернути увагу на теорію і практику виховання, а саме на політичну освіту як основу ідейного виховання. Створення та забез- печення ефективного функціонування системи політичної освіти, яка включає великий виховний і культурологічний потенціал, має вирішальне значення у формуванні політичної культури українського суспільства. Актуалізується теза, що система освіти є одним із найвпливовіших серед внутрішніх і зовнішніх факторів форму- вання політичної культури громадян. Навчальні заклади мають широке поле діяльності щодо формування загаль- ного рівня політичної культури суспільства. Основна роль у цьому належить гуманітарним дисциплінам. Саме гума- нітарний складник вищої освіти забезпечує духовно-культурний розвиток кожної особистості. У цьому контексті робиться висновок, що в Україні чинна освітня система неповною мірою задовольняє сучасні потреби суспільства й потребує поширення процесів гуманізації. Гуманістична освітня парадигма має стати основою для формування широко освіченої, патріотично налаштованої, креативно підготовленої особистості. Реальна ситуація свідчить, що значення гуманітарної освіти в Україні недооцінюється. На наш погляд, на сучасному етапі розвитку суспільства в умовах динамічних перетворень, що відбуваються останнім часом в Україні та світі, назріла необхідність переосмислення пріоритетів державної політики у сфері формування політичної культури суспільства загалом та особистості зокрема. Ключові слова: політична освіта, політична культура, політична свідомість, політичні цінності, гуманітарна політика.
The place and role of political education in shaping the political culture of Ukrainian society is explored and determined. It is emphasized that for today's Ukrainian society there is a characteristic crisis of values-ideological principles, as it manifests itself in the loss of moral standards. The society is extremely dehumanized, it is dominated by cruelty, violence, the concept of dignity and life depreciated. These challenges call for attention to the theory and practice of education, namely, political education as a basis for ideological education. Creating and ensuring the effective functioning of the political education system, which includes a great educational and cultural potential, is crucial for shaping the political culture of Ukrainian society. The thesis that the system of education is one of the most influential factors among the internal and external factors of forming the political culture of citizens is underway. Educational institutions have a wide field of activity in relation to the formation of the overall level of the political culture of society. The main role in this belongs to humanitarian disciplines. It is the humanitarian component of higher education that provides the spiritual and cultural development of each individual. In this context, it is concluded that in Ukraine, the current educational system does not fully meet the modern needs of society and requires the expansion of humanization processes. The humanistic educational paradigm should become the basis for the formation of a well-educated, patriotically minded, personally trained person. The real situation shows that the importance of humanitarian education in Ukraine is underestimated. In our opinion, at the present stage of development of society, in the context of the dynamic transformations that have taken place in Ukraine and in the world, the need to rethink the priorities of state policy in the sphere of forming the political culture of society as a whole and personality in particular has risen. Key words: political education, political culture, political consciousness, political values, humanitarian policy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39661
Appears in Collections:Регіональні студії №20 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf376.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.