Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/40869
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШелевер, Оксана Василівна-
dc.contributor.authorФізер, В. С.-
dc.date.accessioned2022-05-02T10:13:11Z-
dc.date.available2022-05-02T10:13:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationШелевер О. В., Фізер В. С. Психологічна безпека освітнього середовища: психолого-педагогічний аспект / О. В. Шелевер, В. С. Фізер // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2019. - Вип. 67. Т. 1 - С. 87-91.uk
dc.identifier.issn1992-5786-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/40869-
dc.description.abstractСьогодні активно впроваджується ідеологія освіти, провідною стратегією якої є орієнтація на розвиток дитини як особистості. Вона може бути реалізована тільки на науково обґрунтованих засадах формування безпечного освітнього середовища. Відзначено, що проблеми забезпечення безпеки об’єктивно торкаються всіх сторін нашого життя і мають різноплановий характер. Якщо в авторитарній системі соціальні інститути, в тому числі і школа, створюються для контролю за людиною, то в гуманістичній парадигмі вони забезпечують людині «задоволення базових потреб» (А. Маслоу). Обґрунтовано, що поняття «психологічна безпека» належить до інтегративних категорій. У системі освіти психологічна безпека забезпечує такий стан середовища, який має референтну значимість, сприяє задоволенню потреби в особистісному спілкуванні та психологічній захищеності включених у нього суб’єктів. Вивчено фактори ризику, що загрожують психологічній безпеці освітнього середовища, а також умови, які сприяють її захищеності і психологічному комфорту. Аналітичний огляд ризиків і загроз, які існують в освітньому середовищі, переконує, що саме пси- хологічна безпека виступає головною умовою забезпечення особистісного розвитку всіх учасників освітнього середовища. Ризики та загрози, що деформують освітнє середовище, збільшують ймо- вірність зростання тривожності, конфліктності, агресивності основних його суб’єктів. Поряд з цим загострюється їх потреба в безпеці та захисті від фізичних і психологічних небезпек. Розглянуто основні підходи щодо формування психологічної безпеки особистості представниками різних психологічних напрямів. Відзначено, що особливе місце серед підходів займає екзистенційно-гу- маністичний напрям, у рамках якого психологічна безпека особистості розглядається як прагнення людини до задоволення базової потреби в безпеці через соціальну самореалізацію. Відзначено вимоги гуманістичної педагогіки враховувати індивідуально-психологічні особливості учнів в умовах школи, що передбачає формування психологічно комфортного і безпечного соціокуль- турного простору навчального закладу. Обґрунтовано систему поглядів на забезпечення психологічної безпеки учасників освітнього сере- довища, яка створюється через психологічні технології, побудовані на діалогічній основі, навчанні співпраці і відмові від психологічного насилля у взаємодії.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectбезпекаuk
dc.subjectпсихологічна безпекаuk
dc.subjectсвітнє середовищеuk
dc.subjectризик-факториuk
dc.subjectпсихологічна безпека особистостіuk
dc.titleПсихологічна безпека освітнього середовища: психолого-педагогічний аспектuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА.pdf240.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.