Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41715
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГалас, Володимир Іванович-
dc.contributor.authorПопович, Терезія Петрівна-
dc.contributor.authorТелеп, Юлія Василівна-
dc.date.accessioned2022-06-04T19:20:01Z-
dc.date.available2022-06-04T19:20:01Z-
dc.date.issued2022-04-15-
dc.identifier.citationГалас В.І., Попович Т.П., Телеп Ю.В. Генезис категорії обов’язку крізь призму політико-правових поглядів мислителів Стародавнього Китаю. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2022. № 69. С. 25-30.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41715-
dc.description.abstractНаведена стаття являє собою комплексне дослідження категорії обов’язку у політико-правовій думці Стародавнього Китаю. Автори доходять висновку, що у найдавніших політико-правових джерелах Стародавнього Китаю панує теократичне сприйняття категорії обов’язку, яке завершується з появою класичної китайської політико-правової традиції, що пропонує більш раціональне осмислення даної категорії. Перший філософський трактат, що звертається до категорії обов’язку є «Шу-цзін», проте у ньому не розкривається природа обов’язку, натомість перераховуються конкретні обов’язки держави та чи-новників у напрямку організації суспільства. У цьому контексті обов’язок виступає у якості принципу, максими поведінки морального та юридичного порядку. У статті зазначено, що у Конфуція обов’язок є складовою моралі та детермінований соціальним статусом людини. Відповідно до вчення Конфуція, якщо представникам соціальної верхівки не властиво почуття обов’язку, то вони можуть влаштувати заколот, представники ж нижчих прошарків населення, за умови відсутності у них почуття обов’язку, схильні займатись розбоєм. Таким чином, автори доходять до думки про те, що саме додержання обов’язків є запорукою суспільного спокою в уявленнях Конфуція. У дослідженні зауважено, що поступово вчення про обов’язки трансформувалось із загально філософського осмислення в політичну та правову площину з метою ефективного втілення останнього в практику державного управління. Послідовники Конфуція відстоюють симбіоз ритуалу та обов’язку, вважаючи, що з їх допомогою встановлюється суспільний порядок, а без них людське суспільство не змогло б існувати. Разом з тим, автори зупиняються на розгляді вчення легізму, представники якого намагались сформувати інститут обов’язків як юридичну категорію.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectобов’язкиuk
dc.subjectритуалuk
dc.subjectСтародавній Китайuk
dc.subjectдаосизмuk
dc.subjectконфуціанствоuk
dc.subjectкитайський легізмuk
dc.subjectobligationuk
dc.subjectritualuk
dc.subjectancient Chinauk
dc.subjectTaoismuk
dc.subjectConfucianismuk
dc.subjectChinese legismuk
dc.titleГенезис категорії обов’язку крізь призму політико-правових поглядів мислителів Стародавнього Китаю.uk
dc.title.alternativeGenesis of the category of obligation through the prism of political and legal views of philosophers of Ancient China.uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри теорії та історії держави і права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
254391-Текст статті-585014-1-10-20220402.pdf468.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.