Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41715
Название: Генезис категорії обов’язку крізь призму політико-правових поглядів мислителів Стародавнього Китаю.
Другие названия: Genesis of the category of obligation through the prism of political and legal views of philosophers of Ancient China.
Авторы: Галас, Володимир Іванович
Попович, Терезія Петрівна
Телеп, Юлія Василівна
Ключевые слова: обов’язки, ритуал, Стародавній Китай, даосизм, конфуціанство, китайський легізм, obligation, ritual, ancient China, Taoism, Confucianism, Chinese legism
Дата публикации: 15-апр-2022
Библиографическое описание: Галас В.І., Попович Т.П., Телеп Ю.В. Генезис категорії обов’язку крізь призму політико-правових поглядів мислителів Стародавнього Китаю. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2022. № 69. С. 25-30.
Краткий осмотр (реферат): Наведена стаття являє собою комплексне дослідження категорії обов’язку у політико-правовій думці Стародавнього Китаю. Автори доходять висновку, що у найдавніших політико-правових джерелах Стародавнього Китаю панує теократичне сприйняття категорії обов’язку, яке завершується з появою класичної китайської політико-правової традиції, що пропонує більш раціональне осмислення даної категорії. Перший філософський трактат, що звертається до категорії обов’язку є «Шу-цзін», проте у ньому не розкривається природа обов’язку, натомість перераховуються конкретні обов’язки держави та чи-новників у напрямку організації суспільства. У цьому контексті обов’язок виступає у якості принципу, максими поведінки морального та юридичного порядку. У статті зазначено, що у Конфуція обов’язок є складовою моралі та детермінований соціальним статусом людини. Відповідно до вчення Конфуція, якщо представникам соціальної верхівки не властиво почуття обов’язку, то вони можуть влаштувати заколот, представники ж нижчих прошарків населення, за умови відсутності у них почуття обов’язку, схильні займатись розбоєм. Таким чином, автори доходять до думки про те, що саме додержання обов’язків є запорукою суспільного спокою в уявленнях Конфуція. У дослідженні зауважено, що поступово вчення про обов’язки трансформувалось із загально філософського осмислення в політичну та правову площину з метою ефективного втілення останнього в практику державного управління. Послідовники Конфуція відстоюють симбіоз ритуалу та обов’язку, вважаючи, що з їх допомогою встановлюється суспільний порядок, а без них людське суспільство не змогло б існувати. Разом з тим, автори зупиняються на розгляді вчення легізму, представники якого намагались сформувати інститут обов’язків як юридичну категорію.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41715
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри теорії та історії держави і права

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
254391-Текст статті-585014-1-10-20220402.pdf468.46 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.