Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41905
Title: Петро Дорошенко – культурний і громадський діяч доби Української національної революції 1917–1920 рр.
Other Titles: Petro Doroshenko - the cultural and public figure of time Ukrainian national revolutions
Authors: Остапенко, Є. О.
Keywords: Петро Дорошенко, українська національна революція, громадська діяльність, українська культура, Peter Doroshenko, the Ukrainian national revolution, public work, the Ukrainian culture
Issue Date: 2009
Publisher: Вид-во УжНУ «Говерла»
Citation: Остапенко, Є. О. Петро Дорошенко – культурний і громадський діяч доби Української національної революції 1917–1920 рр. / Є. О. Остапенко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Історія / ред. кол.: М.М. Вегеш (гол. ред.), Д.Д. Данилюк, М.В. Олашин та ін. – Ужгород : Говерла, 2009. – Вип. 23 : Спецвипуск: Піддані та нащадки імперій Габсбургів та Романових, – С. 68–73. – Рез.– рос., англ. – Бібліогр.: с. 72 (22 назви)
Series/Report no.: Історія;
Abstract: Статья посвящена жизни и деятельности Петра Яковлевича Дорошенко. На основе архивных материалов, воспоминаний современников дается анализ достижений ученого в сфере развития украинской культуры в период правления гетмана П.Скоропадского.
This article is to devoted a life and Petro Doroshenko's activity, it on the basis of the archival materials, the memoirs of contemporaries gives the analysis of achievements of scientific development in sphere of the Ukrainian culture in board of the hetman of P.Skoropadsky.
Description: https://drive.google.com/file/d/1MQGIBFRMpXL60pSTlm7EAlpB-J4zG0zn/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41905
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія Історія Випуск 23 2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Історія Вип. 23.pdf58.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.