Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42407
Title: Теоретичні аспекти дослідження взаємозв’язку мотивації та локусу контролю особистості
Other Titles: Theoretical aspects of deciding the motive for controlling the locus of control
Authors: Шмідзен, Ірина Юріївна
Юхименко, Інна Василівна
Keywords: мотивація, мотив, локус контролю, екстернальність, інтернальність, motivation, locus, locus of control, externality, internality
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Шмідзен І. Ю., Юхименко І. В. Теоретичні аспекти дослідження взаємозв’язку мотивації та локусу контролю особистості / І. Ю. Шмідзен, І. В. Юхименко // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – №1. – С.36–39.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія.;
Abstract: У статті проаналізовано теоретичні аспекти дослідження взаємозв’язку мотивації та локусу контролю особистості. Виявлено, що є велика кількість підходів до пояснення поняття «мотивація». У загальному визначенні мотивацію розглядають у двох напрямах: перший спрямований на трактування мотивації зі структурних позицій, як сукупність чинників або мотивів. Другий напрям спрямований на розгляд мотивації не як статичного, а як динамічного утво- рення. І в тому і в іншому випадку мотивація виступає як вторинне стосовно мотиву утворення. А у другому випадку взагалі мотивація виступає як засіб або механізм реалізації вже наявних мотивів. Визначено, що є різні типи мотивації. Таким чином, виділяють первинну, яка проявляється у формі потреби, потягу, інстинкту, і вторинну, яка виявляється у формі мотиву. Загалом під мотивацією розуміють детермінацію поведінки, виділяють зовнішню і внутрішню мотивацію. Встановлено, що мотивація може бути взаємопов’язаною з локусом контролю, який характеризується схильністю людини приймати відповідальність за результати своєї діяльності, приписуючи власним здібностям і зусиллям (інтернальний локус контролю), або приписувати зовнішнім факторам (екстернальний локус контролю). З’ясовано, що особи, у яких виражений інтернальний локус контролю, більш наполегливі на шляху до досягнення мети, ніж екстернали. У них переважає мотивація досягнення успіху. Особи, у яких виражений екстернальний локус контролю, більшою мірою схильні проявляти мотивацію до уникнення невдач. Також особи з інтернальним локусом контролю більшою мірою схильні приймати на себе відповідальність за успішність або неуспішність у навчанні, ніж особи з екстернальним локусом контролю. Таким чином, локус контролю може впливати і на мотивацію навчальної діяльності.
This publication analyzes theoretical aspects of deciding the motive for controlling the locus of control. It is found that there are a big number of approaches to explain motivation. In general, understanding of motivation is considered in two ways: the first one is aimed to interpret motivation based on structural positions as a set of factors and motives. The second approach is aimed to consider motivation not as static, but as a dynamic formation. Motivation is positioned as a secondary way or mechanism of understanding motives in a second case. It is found, there are different types of motives. There are primary, which acts as a need, attraction, instinct, and a secondary, which is described as a motive. In general, motivation is determined as behaviour and can be allocated to external and internal. It is established, that motivation can be interrelated with an internal locus of control, which is characterized by a person’s tendency to take responsibility for the results of their activities, attributing their own abilities and efforts (internal locus of control), or attributing to external factors (external locus of control). It is found that individuals with an expressed internal locus of control, are more persistent in achieving the goal than externals. They are dominated by a motivation for success. Individuals with an internal locus of control are more likely to take responsibility for academic success or failure than individuals with an external locus of control. This means locus of control can influence both motivation and educational activities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42407
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 2021
Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9-.pdf303.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.