Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42487
Title: Психологічні особливості проявів агресивності в юнацькому віці
Other Titles: Psychological specifications of aggression manifestation in adolescence
Authors: Товт, Василина Василівна
Keywords: агресія, агресивність, конфліктність, юнацький вік, студенти, aggression, aggressiveness, conflictedness, adolescence, students
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Товт В. В. Психологічні особливості проявів агресивності в юнацькому віці // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 2. – С.28–32.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія.;
Abstract: У статті проаналізовано психологічні особливості проявів агресивної поведінки особистості в юнацькому віці. Визначено, що проблема дослідження агресивності та агресії є актуальною та не досить розкритою, особливо в юнацькому віці. Така проблематика викликає інтерес у багатьох дослідників. Розглянуто основні підходи до вивчення агресивності та з’ясовано, що немає єдиного підходу до вивчення цього поняття. Представлені підходи доповнюють один одного, розкриваючи різні аспекти цієї проблеми. На основі розглянутих положень можна визна- чити, що агресія ‒ це антисоціальна поведінка, яка порушує які-небудь соціальні або культурні норми. Підібрано психодіагностичні методики та проведено емпіричне дослідження психологічних особливостей про- явів агресивності в юнацькому віці. Підібрані методики спрямовані на діагностику ворожих реакцій людини, агресив- ну поведінку, на визначення індексу життєвого стилю та схильності до конфліктної поведінки. На основі отриманих результатів діагностичного дослідження здійснено математико-статистичну обробку отриманих даних за коефіцієн- том кореляції Пірсона. Виявлено, що значна частина досліджуваних студентів проявляє схильність до агресивної поведінки та ворожого ставлення. Проте майже половина досліджуваних у конфліктній поведінці схильні до співпраці. Визначено позитивний кореляційний взаємозв’язок між такими показниками, як фізична агресія та витіснення; роз- дратування та заміщення; підозрілість та загальний рівень агресії; вербальна агресія та гіперкомпенсація; негативний кореляційний зв’язок між негативізмом та підозрілістю; підозрілістю та цинізмом; тривожністю та запереченням. Встановлено, що перспективними напрямами подальших наукових досліджень можуть бути дослідження, спрямовані на встановлення детермінант агресивної поведінки, зокрема в юнацькому віці.
This publication analyzes psychological features of the manifestations of aggressive behaviour of the individual in adolescence. It is found that a problem of aggressiveness and aggression is relevant and untold, especially in adolescence. Many researchers are interested in this problem. The most common ways of study of aggression were investigated and concluded that there is no unified method of studying this topic. All the methods complement each other, showing different aspects of the current problem. Based on these provisions, it can be determined that aggression is an antisocial behaviour that violates any social or cultural norms. Psychodiagnostic methods have been selected and empirical investigations of the psychological features of manifestations of aggression in adolescence have been conducted. Selected techniques are aimed at diagnosing hostile human reactions, aggressive behaviour, to determine the index of lifestyle and propensity to conflict behaviour. Based on the obtained results of the diagnostic study, mathematical and statistical processing of the obtained data by the Pearson correlation coefficient was performed. It was found that a significant part of the studied students shows a tendency to aggressive behaviour and hostility. However, almost half of those surveyed in conflict behaviour are willing to cooperate. It is found a positive correlation connection between indexes like physical aggression and crowding out; irritation and substitution; suspicion and general level of aggression; verbal aggression and super-compensation, negative correlation between negativism and suspicion, suspicion and cynicism; anxiety and denial. It is defined that promising areas of further study may be research aimed at establishing the determinant of aggressive behaviour, in particular in adolescence.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42487
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №2 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15-.pdf432.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.