Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42524
Название: Соціально-психологічні чинники професійної діяльності сучасних фахівців
Другие названия: Socio-psychological factors of the professional activity of modern professionals
Авторы: Шайда, О. Г.
Чернякова, О. В.
Шайда, Н. П.
Ключевые слова: соціально-психологічні чинники, професійна діяльність, професійна адаптація, психічний стан, розуміння та управління емоціями, socio-psychological factors, professional activity, professional adaptation, mental state, understanding and managing emotions
Дата публикации: 2021
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Соціально-психологічні чинники професійної діяльності сучасних фахівців / О. Г. Шайда, О. В. Чернякова, Н. П. Шайда // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 3. – С.54–58.
Серия/номер: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія.;
Краткий осмотр (реферат): У статті проаналізовано соціально-психологічні чинники успішної адаптації працівників до професійної діяль- ності. У нових умовах професійного розвитку співробітник, який має професійний досвід, і молодий фахівець, можуть зіткнутися не тільки з новими професійними вимогами і завданнями, а й із новими умовами праці, систе- мою побудови відносин у колективі, виявляючи при цьому деякі невідповідності між отриманими в процесі навчання теоретичними знаннями та наявними професійними навичками з реальною практичною професійною діяльністю. Подана в статті інформація свідчить про те, що існує як науковий, так і практичний запит на комплексне дослі- дження особливостей психологічної готовності до різних сфер діяльності (навчальної, професійної, спортивної) на різних етапах становлення особистості. У статті підкреслюється, що особливої соціальної значущості набуває виявлення психолого-педагогічних умов формування психологічної готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності в системі його підготовки в навчальному закладі. Диференціюючи індивідуально-психологічні особли- вості особистості або стійкі якості особистості та тимчасові психічні стани, що виражають їх, слід брати до уваги їх діалектичну єдність, тому що особливості особистості можуть ненадовго яскраво виявитися у відповідних психічних станах, стійка особливість особистості є компонентом різних станів, не обов’язково при цьому відіграючи в струк- турі домінантну роль. У статті робиться висновок, що категорію соціально-психологічної готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності слід розглядати як системну структуру, яка охоплює сукупність професійних, соціально-психологічних та психофізіологічних компонентів, а не лише психологічних та тих, що впливають на успішність професійної діяльності.
The article analyzes the socio-psychological factors of successful adaptation of employees to professional activities. In the new conditions of professional development, an employee with professional experience and a young specialist may face the presentation of not only new professional requirements and tasks, but also new working conditions, a system of building relationships in the team, revealing some inconsistencies between the process of learning theoretical knowledge and available professional skills with real practical professional activity. The information presented in the article indicates that there is both scientific and practical demand for a comprehensive study of the features of psychological readiness for different areas of activity (educational, professional, sports) at different stages of personality development. The article emphasizes that the identification of psychological and pedagogical conditions for the formation of psychological readiness of the future specialist for professional activity in the system of his training in an educational institution acquires special social significance. When differentiating individual psychological personality traits or stable personality traits and temporary mental states that express them, their dialectical unity should be taken into account, because personality traits can be clearly manifested briefly in the respective mental states, not necessarily while performing a dominant role in their structure. At the end of the article it is concluded that the category of socio-psychological readiness of the future specialist for professional activity should be considered as a systemic structure that includes a set of professional, socio-psychological and psycho-physiological components, but not only psychological and those that affect professional performance..
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42524
Располагается в коллекциях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
29-.pdf327.85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.