Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42574
Назва: Професійно-педагогічна комунікація як умова розвитку комунікативних можливостей педагога
Інші назви: The article examines professional and pedagogical communication as a condition for the development of communicative abilities of a teacher
Автори: Маслова, В. А.
Ключові слова: учитель, учні, розвиток, комунікація, заклад освіти, взаємодія, умови, teacher, students, development, communication, educational institution, interaction, conditions
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Маслова В. А. Професійно-педагогічна комунікація як умова розвитку комунікативних можливостей педагога / В. А. Маслова // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 3. – С.81–85.
Серія/номер: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується професійно-педагогічна комунікація як умова розвитку комунікативних можливостей педагога. Проаналізовано теоретичні підходи до трактування сутності категорії «професійно-педагогічна комунікація», яка визначається як форма психологічної взаємодії вчителя з учнями під час освітнього процесу та спрямована на його всебічний розвиток, створення умов для реалізації творчих здібностей. Відображено структуру, основні функції професійно-педагогічної комунікації та зв’язки її суб’єктів. Проаналізовано структуру професійно-педагогічної комунікації, яка складається з чотирьох етапів: прогностич- ного, комунікативної атаки, управління, заключного. Визначено, що значущими для професійно-педагогічної кому- нікації є особистісні показники педагога за такими векторами: індивідуально-особистісним, комунікативним, соці- ально-психологічним, морально-політичним. Визначено провідні здібності педагога в педагогічній діяльності, як-от комунікативність (прихильність до людей, доброзичливість, товариськість); перцептивні (професійна пильність, емпатія, педагогічна інтуїція); динамізм осо- бистості (здатність до вольового впливу і логічного переконання); емоційна стійкість (здатність володіти собою); оптимістичне прогнозування; креативність (здатність до творчості). Проаналізовано такі три компоненти професійно-педагогічної комунікації, як когнітивний, естетичний, поведінковий. У результаті проведеного дослідження встановлено, що професійно-педагогічна комунікація відіграє важливу роль у розвитку комунікативних можливостей педагога. Стратегія розвитку полягає в організації цілеспрямовано- го і неперервного освітнього процесу на засадах гуманістичного, особистісно орієнтованого, суб’єкт-суб’єктного підходів; у саморозвитку, самоорганізації особистості педагога, яка є джерелом активності в процесі професійної діяльності.
Professional-pedagogical communication as a condition of development of teacher’s communicative skills is being research. Theoretical approaches to the interpretation of the essence of the category “professional and pedagogical communication”, which is defined as a form of psychological interaction of teachers with students during the educational process and aimed at its comprehensive development, creating conditions for creative abilities, were defined. It is determined that in professional and pedagogical communication of pedagogical workers there are two interrelated components: general and personal principles of communication. The structure, main functions of professional and pedagogical communication and connections of the subjects are reflected. The structure of professional and pedagogical communication is analyzed, it consists of four stages: prognostic, communicative attack, management, final. It is determined that the personal indicators of the teacher according to the following vectors are significant for professional and pedagogical communication: individual-personal, communicative, socio-psychological, moral and political. The leading abilities of the teacher to pedagogical activity are defined: communicativeness, which includes commitment to people, friendliness, sociability; perceptual abilities – professional vigilance, empathy, pedagogical intuition; personality dynamism – the ability to volitional influence and logical beliefs; emotional stability – the ability to control you; optimistic forecasting; creativity - the ability to be creative. Three components of professional and pedagogical communication are analyzed: cognitive, aesthetic, behavioral. As a result of the study, it was found that professional and pedagogical communication plays an important role in the development of communicative abilities of the teacher. The development strategy is to organize a purposeful and continuous educational process on the basis of humanistic, personality-oriented, subject-subject approaches; in self-development, selforganization of the teacher’s personality, which is a source of action in the process of professional activity.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42574
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
34-.pdf573.54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.