Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42577
Title: Емоційна трансформація підліткового віку
Other Titles: Emotional transformation of adolescence
Authors: Немеш, В. І.
Keywords: емоційна трансформація, підлітковий вік, емоційна саморегуляція, поведінка, підлітки, emotional transformation, adolescence, emotional self-regulation, behavior, adolescents
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Немеш В. І. Емоційна трансформація підліткового віку / В. І. Немеш // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 3. – С.93–95.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Abstract: Статтю присвячено проблемі емоційної трансформації підліткового віку. Визначено чинники, які впливають на цей процес: фізіологічні (фізичний розвиток організму, увага до інстинктів, підвищена збудливість) психологічні (формуванням категорії моральності, самоідентифікації та соціальної позиції, визначення самооцінки) та соціаль- но-психологічні (позиціонування себе в соціумі, потреба в незалежності, роздуми про подальше життя). Підкресле- но: якщо серед чинників переважає негативний аспект, то навантаження на емоційну сферу збільшується, а емоцій- на трансформація призводить до емоційної нестабільності підлітка. З’ясовано, що емоційна нестабільність може бути передумовою виникнення дезадаптивних емоційних зривів та криз. Доведено, що підлітки не завжди здатні адекватно оцінити власні можливості, схильні до максималізму, що може призвести до підозрілості, озлоблення, дратівливості або ж байдужості, апатії, індиферентності. Висвітлено особливості перебігу емоційної трансформації підліткового віку. З’ясовано, що емоційна трансформація підліткового віку характеризується низкою суперечностей, які призводять до наявності або чергування двох фаз емоційної трансформації підлітків – негативної та позитивної. Зазначено, що емоційна трансформація має базуватися на емоційній саморегуляції. Окремо розкрито гендерні особливості емоційної трансформації підлітків. Наголошено на необхідності врахування індивідуальних психічних та психологічних особливостей підлітків для успішного формування емоційної саморегуляції, під якою розуміють певний рівень психічної регуляції діяльності, де визначальним чинником стають емоції. Доведено, що проблема вивчення емоційного компонента дітей підліткового віку потребує більш комплексного аналізу з боку медицини, психології та педагогіки.
The article is devoted to the problem of emotional transformation of adolescence. Factors of emotional transformation of adolescence influencing the process are identified. They are physiological (physical development of the body, attention to instincts, increased excitability), psychological (formation of the category of morality, self-identification and social position, self-esteem) and socio-psychological (positioning in society, the need for independence, reflections on further life). It is emphasized that if the negative aspect predominates among the factors, the load on the emotional sphere increases, and the emotional transformation leads to the emotional instability of the adolescent. It was proved that emotional instability can be a prerequisite for maladaptive emotional breakdowns and crises. It is proved that adolescents are not always able to adequately assess their own capabilities, oriented to maximalism that can lead to suspicion, resentment, irritability or, conversely, indifference, apathy, indifference. Peculiarities of the course of emotional transformation of adolescence are highlighted. It has been found that the emotional transformation of adolescence is characterized by a number of contradictions, which, lead to the presence or alternation of two phases of emotional transformation of adolescents – negative and positive. It is noted that emotional transformation should be based on emotional selfregulation. Gender features of emotional transformation of adolescents are revealed separately. It it emphasised that there is a need to take into account the individual mental and psychological characteristics of adolescents for the successful formation of emotional self-regulation, which means a certain level of mental regulation of activity, where emotions become a significant factor. It is proved that the problem of studying the emotional component of adolescents today requires an increasingly comprehensive analysis of medicine, psychology and pedagogy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42577
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
36-.pdf332.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.