Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42581
Назва: Формування професійної компетентності майбутніх педагогів у практиці викладання психологічних дисциплін
Інші назви: Formation of professional competence of future teachers in the practice of teaching psychological disciplines
Автори: Савчин, М. В.
Василенко, Л. П.
Ключові слова: компетентнісний підхід, компетенція, професійна компетентність, суб’єктність, професійна ідентичність, професійна мотивація, competence approach, competence, professional competence, subjectivity, professional identity, professional motivation
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Савчин М. В., Василенко Л. П. Формування професійної компетентності майбутніх педагогів у практиці викладання психологічних дисциплін / М. В. Савчин, Л. П. Василенко // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 3. – С.96–100.
Серія/номер: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Короткий огляд (реферат): Констатується, що психологічна підготовка в педагогічних навчальних закладах вимагає переосмислення, доко- рінного оновлення мети, змісту психологічної освіти через посилення її практичної спрямованості. Зазначається, що нагальною є потреба в з’ясуванні умов, механізмів та вдосконаленні методів викладання психології з метою формування професійної компетентності в майбутніх педагогів. Виділено компетенції, розвиток яких можна забез- печити під час викладання психологічних дисциплін: діагностичну, соціально-психологічну, соціально-перцептив- ну, особистісну, аутопсихологічну, забезпечення професійного розвитку, саморегулятивну, забезпечення навчання (само- і взаємонавчання), виховання (само- і взаємовиховання), розвитку (само- і взаєморозвитку) школярів, кому- нікативну, а також складники та механізми їх становлення. Зазначається, що формування професійної компетент- ності в майбутніх педагогів у процесі вивчення психології є важливим етапом у загальній системі її розвитку під час навчання у виші. Його специфіка визначається виникненням у студентів особливої професійної позиції, яка містить особистісний (мотиваційна спрямованість на учня), діяльнісний (система навчально-професійних дій) і рефлексив- но-оцінний складники. Виділено умови формування професійної компетентності в майбутніх педагогів засобами психологічних дисциплін, як-от орієнтація на суб’єктність студента та особистісну спрямованість, створення креа- тивного середовища, спонукання до рефлексивної діяльності, проблематизація освітнього процесу, забезпечення становлення професійної ідентичності та професійної мотивації. Зазначається, що важливим показником профе- сійної компетентності майбутнього педагога є його здатність самостійно виконувати завдання, які визначаються умовами реальної педагогічної діяльності.
It is stated that psychological training in pedagogical educational institutions requires rethinking, a radical renewal of the goal, the content of psychological education by strengthening its practical orientation. The need to clarify the conditions, mechanisms and improve the methods of teaching psychology in order to form professional competence in future teachers is noted. The competencies that can be developed in the teaching of psychological disciplines are identified: diagnostic, socio-psychological, socio-perceptual, personal, autopsychological, ensuring professional development, selfregulatory, learning (self-learning and mutual learning), upbringing (self-upbringing and mutual upbringing), development (self-development and mutual development) of students, communicative, as well as components and mechanisms of their formation. It is noted that the formation of professional competence in future teachers in the study of psychology is an important stage in the general development system during training at a university. Its specificity is determined by the emergence of a special professional position in students, which includes personal (motivational focus on the student), activity (system of educational and professional actions) and reflective and evaluative components. The conditions for the formation of professional competence in future teachers by means of psychological disciplines are defined: focus on the subjectivity of the student and personal orientation, the creation of a creative environment, inducement to reflexive activity, problematization of the educational process, ensuring the formation of professional identity and motivation. It is noted that an important indicator of the professional competence of a future teacher is his ability to independently solve problems that are determined by the conditions of real pedagogical activity.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42581
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
37-.pdf344.77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.