Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42588
Title: Організаційна культура закладів позашкільної освіти: зв’язок між рівнем розвитку параметрівта психологічними чинниками мезорівня
Other Titles: Organizational culture of extracurricular education institutions: the relationship between the level of parameter development and psychological factors
Authors: Баранова, В. А.
Keywords: організаційна культура, заклад позашкільної освіти, психологічні чинники, мезорівень, параметри організаційної культури, «дистанція влади», «прагнення уникнення невизначеності», «індивідуалізм–колективізм», «маскулінність–фемінність», organizational culture, out-of-school education institution, psychological factors, meso level, parameters of organizational culture, “power distance”, “desire to avoid uncertainty”, “individualism–collectivism”, “masculinity–femininity”
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Баранова В. А. Організаційна культура закладів позашкільної освіти: зв’язок між рівнем розвитку параметрівта психологічними чинниками мезорівня / В. А. Баранова // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 3. – С.113–118.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Abstract: У статті розкрито зв’язки між рівнем розвитку параметрів організаційної культури закладів позашкільної освіти за методикою «Дослідження організаційної культури: крос-культурний аналіз» D. Bollinger, G. Hofstede та психологіч- ними чинниками мезорівня, а саме: «внутрішніми» чинниками, зумовленими рівнем організаційного розвитку закла- дів позашкільної освіти (показники: організаційна зрілість, проблемність, організаційний розвиток), та «зовнішні- ми», які зумовлені організаційно-функціональними характеристиками закладів позашкільної освіти: типом закладу, напрямом діяльності, статусом закладу в освітній системі регіону, терміном існування, кількістю персоналу, який працює, кількістю дітей, які навчаються. Встановлено, що організаційній культурі закладів позашкільної освіти при- таманна оптимальність розвитку всіх параметрів організаційної культури закладів позашкільної освіти, що свід- чить про досить високий рівень комфортності перебування працівників у закладах позашкільної освіти, позаяк прослідковується тенденція до децентралізації влади, гнучкий стиль управління, стійка мотивація на досягнення цілей, суперництво і конкуренція. У процесі дослідження встановлено, що «внутрішні» чинники мезорівня розвитку організаційної культури, які зумовлені організаційним розвитком закладів позашкільної освіти, істотно впливають на рівень розвитку типів організаційної культури, проте це зумовлює необхідність посилення організаційного роз- витку, який позитивно впливає на формування типів організаційної культури закладів позашкільної освіти. Також виявлено низку позитивних статистично значущих зв’язків між «зовнішніми» чинниками мезорівня, які зумовлені організаційно-функціональними характеристиками закладів позашкільної освіти, та рівнем розвитку параметрів організаційної культури закладів позашкільної освіти.
The article reveals the links between the level of development of the parameters of organizational culture of outof- school educational institutions according to the method “Research of organizational culture: cross-cultural analysis” D. Bollinger, G. Hofstede and psychological factors of the meso level: “іnternal” factors due to the level of organizational development of out-of-school education institutions (indicators: organizational maturity, problems, organizational development), and “external” factors due to organizational and functional characteristics of out-of-school education institutions: type of institution, direction of activity, the status of the institution in the educational system of the region, term of existence, the number of staff working, number of children studying. It is established that the organizational culture of out-of-school educational institutions is characterized by optimal development of all parameters of organizational culture of out-of-school educational institutions, which indicates a fairly high level of comfort of employees in out-ofschool educational institutions, because there is a tendency to decentralize power, flexible management style, strong motivation to achieve goals, rivalry and competition. In the course of the research it was established that the “internal” factors of the meso level of development of organizational culture, which are due to the organizational development of outof- school education institutions, significantly affect the level of development of types of organizational culture, however, this necessitates the strengthening of organizational development, which has a positive effect on the formation of types of organizational culture of out-of-school education institutions. There are also a number of positive statistically significant relationships between “external” meso-level factors, which are due to the organizational and functional characteristics of out-of-school education institutions and the level of development of organizational culture parameters of out-of-school education institutions.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42588
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40-.pdf371.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.