Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42628
Назва: Психологічна безпека студента у медіасередовищі
Інші назви: Psychological security of students in the media environment
Автори: Коструба, Н. С.
Хвесик, Ю. Ю.
Ключові слова: медіапсихологія, психологічна безпека, медіаактивність, соціальні мережі, молодь, media psychology, psychological security, media activity, social networks, youth
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Коструба Н. С., Хвесик Ю. Ю. Психологічна безпека студента у медіасередовищі / Н. С. Коструба, Ю. Ю. Хвесик // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 4. – С. 41–44.
Серія/номер: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито особливості психологічної безпеки особистості студента у медіасередовищі. Сучасна молодь постійно звертається до медіаактивності для реалізації власних комунікативних, освітніх та інших потреб, проте психологічні наслідки такого активного переходу в онлайн-функціонування ще повною мірою не досліджено. Соці- альні мережі поставили перед інтернет-спільнотою два гострі питання: питання приватності та питання свободи слова. Саме питання приватності у медіасередовищі часто порушується, а це є прямою загрозою для психологічної безпеки особистості. Для підвищення рівня безпеки у медіасередовищі науковці рекомендують розвивати критичне мислення, а також формувати усталену систему цінностей особистості. Метою дослідження було вивчення особли- востей взаємозв’язку психологічної безпеки та медіаактивності як складової соціального життя студента. Для реалі- зації мети дослідження було використано методики «Діагностика психологічної безпека особистості» (І. Приходько) й Анкета медіаактивності особистості (авторська). Для статистичного опису даних використано кореляційний ана- ліз Пірсона. В опитуванні взяли участь 52 студенти 1–4 курсів віком 17–20 років. Здійснений кореляційний аналіз дає змогу стверджувати про існування взаємозв’язку медіаактивності та психологічної безпеки особистості. Віднос- но безпечною для психологічного благополуччя особистості виявлено таку медіаактивність, як перегляд онлайн- трансляцій чи відеозаписів передач і серіалів. Загалом виявлено, що загрозою психологічній безпеці особистості можуть бути такі дії у мережі, як публікація власних світлин і їх поширення, коментування контенту у соціальних мережах. Перспективи дослідження вбачаємо у вивченні психологічної безпеки особистості у медіасередовищі з урахуванням когнітивно-стильових особливостей студента.
The article reveals the features of psychological security of the student’s personality in the media environment. Modern youth constantly turn to media activity to realize their own communicative, educational and other needs. However, the psychological consequences of such an active transition to online functioning have not yet been fully explored. Social networks have posed two pressing questions to the Internet community: privacy and freedom of speech. The issue of privacy in the media environment is often raised, which is a direct threat to the individual’s psychological security. To increase the level of psychological security in the media environment, scientists recommend the development of critical thinking, as well as to form an established system of personal values. The aim of the article was to study the relationship between psychological security and media activity as part of the student’s social life. To achieve the goal of the study, the methods “Diagnosis of psychological security of the individual” (I. Prikhodko) and the Questionnaire of media activity of the individual (author’s) were used. Pearson’s correlation analysis was used for statistical description of the data. The survey involved 52 students 1–4 years, aged 17–20 years. As a result, we found a statistically significant relationship between media activity and psychological security of the individual. Relatively safe for the psychological well-being of the individual is such media activity as watching online broadcasts or videos of programs and series. A threat to the individual’s psychological security can be such actions on the network as the publication of their own photos and their distribution, commenting on content on social networks. We see the prospects of the study in the investigation of individual’s psychological security in the media environment, taking into account the cognitive style of the student’s thinking.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42628
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №4 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
50-.pdf303.89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.