Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42696
Title: Психологічні причини виникнення тривожності у студентів
Other Titles: Psychological causes anxiousness of students
Authors: Блохіна, І. О.
Keywords: тривога, тривожність, особистісна та реактивна тривожність, студент, юнацький вік, worry, anxiety, personal and reactive anxiety, student, adolescence
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Блохіна І. О. Психологічні причини виникнення тривожності у студентів // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 4. – С. 82–86.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Abstract: Стаття присвячена теоретичному аналізу психологічної літератури щодо понять тривоги, тривожності, їх компо- нентів, рівнів прояву та характерних ознак. Проаналізовано основні теорії у вивченні феноменів тривоги і тривож- ності. Встановлено, що найбільш розробленими в психології з дослідження тривоги є теорії З. Фройда, А. Адле- ра, К. Хорні, Е. Фромма. Зокрема, в роботах класиків психології тривога розглядається як прояв неблагополуччя, причиною якого можуть бути несприятливі умови або дитячі психотравми. Сучасні підходи до розуміння тривоги характеризуються термінологічною розбіжністю. Так, тривога розглядається на основі поведінкових ознак, з пози- цій захисних механізмів, як результат впливу минулого досвіду, як фізіологічна реакція. З’ясовано, що тривожність визначається як складний процес, що містить когнітивні, афективні та конативні реакції в ситуації, що об’єктивно оцінюється особистістю як потенційно небезпечна. Розглянуто класифікації видів і форм прояву тривожності. Роз- глядаючи тривожність як ситуативну та особистісну, встановлено, що в першому випадку термін використовується для опису неприємного емоційного стану, пов’язаного з напруженням, очікуванням несприятливих подій, а в друго- му – як переживання особистої загрози, підвищену чутливість до невдач та помилок. Визначено та проаналізовано психологічні особливості юнацького віку: соціальну ситуацію розвитку, основні новоутворення (саморефлексія, усві- домлення власної індивідуальності, поява життєвих планів, готовність до самовизначення, установка на свідому побудову власного життя, розвиток теоретичного мислення, філософська рефлексія, прагнення до абстрагування, широких узагальнень, формування індивідуального стилю розумової діяльності). Розглянуто та проаналізовано деякі причини виникнення і прояву тривожності у студентської молоді.
The article is devoted to the theoretical analysis of the psychological literature on the concepts of anxiety, anxiousness, their components, levels of manifestation and characteristics. The main theories in the studying phenomena of anxiety and anxiousness are analyzed in the paragraph. The theories of S. Freud, A. Adler, K. Horney and E. Fromm are the most developed in psychology for the studying of anxiety. In particular, in the classic’s of psychology works, anxiety is seen as a manifestation of adversity, which can be caused by adverse conditions or child trauma. Modern approaches to understanding anxiety are characterized by terminological differences. The anxiety is considered on the basis of behavioral characteristics, from the standpoint of protective mechanisms, as a result of the influence of past experience, as a physiological reaction. It has been found that anxiety is defined as a complex process involving cognitive, affective and conative reactions in a situation that is objectively assessed by the individual as potentially dangerous. In the article are considered classifications of types and forms of anxiety. Considering anxiety as situational and personal, it is established that in the first case the term is used to describe an unpleasant emotional state associated with stress, anticipation of adverse events, in the second case – as experiencing personal threat, increased sensitivity to failures and mistakes. In the article are determined and analyzed the psychological features of adolescence: social situation of development, major innovations (self-reflection, self-awareness, the emergence of life plans, willingness to self-determination, conscious installation of one’s own life, development of theoretical thinking, philosophical reflection, desire for abstraction, broad generalizations, formation of individual style of mental activity). In the article are considered and analyzed some causes of anxiety and anxiousness in student youth.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42696
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №4 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58-.pdf311.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.