Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42703
Title: Особливості комунікативної толерантності курсантів академії ДПТС
Other Titles: The peculiarities of communicative tolerance of students from the Academy of the state penitentiary service
Authors: Кухар, Т. В.
Keywords: спілкування, толерантність, комунікативна толерантність, емпатія, комунікативна компетентність, особистість, communication, tolerance, communicative tolerance, empathy, communicative competence, personality
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Кухар Т. В. Особливості комунікативної толерантності курсантів академії ДПТС / Т. В. Кухар // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 4. – С. 97–101.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Abstract: Професійна діяльність працівників кримінально-виконавчої служби вимагає від фахівців певних особистісних і комунікативних компетенцій, адже ця діяльність пов’язана зі спілкуванням з різними людьми: засудженими, коле- гами, відвідувачами тощо. Дуже велику значимість має рівень комунікативної толерантності. Мета статті полягає в огляді емпіричних результатів дослідження особливостей комунікативної толерантності курсантів академії порівняно зі студентами. Визначено, що низький рівень комунікативної толерантності проявляється у низький емпатії, у неприйнятті та неро- зумінні індивідуальності іншого, у категоричності в оцінках інших людей, у невмінні приховувати ставлення до парт- нера по спілкуванню, у прагненні перевиховати або підігнати партнера по спілкуванню під себе, у невмінні прощати помилки, у низький емпатії, у низький адаптації до особистості або настрою (болю, втоми, тощо) іншої людини. Низька комунікативна толерантність може також проявлятися у вигляді завуальованої або відкритої жорстокості до інших. Встановлено, що студенти психологічного факультету мають більш високий рівень емпатії та комунікативної толерантності, зокрема соціальної толерантності порівняно із курсантами, а також більш високий рівень розвитку толерантності як особистісної риси. Результати дослідження говорять про те, що на сучасному етапі реформування вищої освіти професійне навчання майбутніх працівників пенітенціарної служби повинне бути направлене не тільки на формування професійних знань та умінь, але й на формування особистості майбутнього фахівця, зокрема його комунікативної толерантності до різ- них категорій груп професійного спілкування. На вирішення цієї проблеми будуть направлені наші подальші розвідки.
Penitentiary service employees professional work requires certain personal and communicative competencies, as this work includes communications with different people: convicts, colleagues, visitors, etc. Thus, communicative tolerance is very important for the specialists. The article purpose was to present the empirical study revealing communicative tolerance of the academy military students in comparison with civil students. Low communicative tolerance was revealed and it was manifested via: low empathy, rejection and misunderstanding of another’s personality, big bow-wow assessments of other people, inability to hide attitude to a communicative partner, desire to re-educate a communicative partner or make fit them to one’s own views, inability to forgive mistakes, poor adaptation to personal traits or mood (pain, fatigue, etc.) of another person. Low communicative tolerance appeared also as veiled or overt cruelty to others. Civil students from the Faculty of Psychology had higher empathy and better communicative tolerance, in particular social tolerance, compared to military students, as well as better developed tolerance as a personality trait. The study results suggested that, at the current stage of higher education reforms, professional training of future penitentiary staff should be aimed not only at professional knowledge and skills, but also at formation of future specialists’ personality, including their communicative tolerance to different groups that would be met by them during professional communication. Our further investigations will be aimed at this problem solving.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42703
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №4 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-.pdf312.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.