Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42787
Назва: Психолого-педагогічний супровід дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти
Інші назви: Psychological and pedagogical support children of primary school age with special education needs under conditions of inclusive education
Автори: Калініна, Т. С.
Самойлова, І. В.
Кондратенко, В. О.
Ключові слова: психолого-педагогічний супровід, молодший шкільний вік, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчання, шкільна готовність, psychological and pedagogical support, primary school age, children with special education needs, inclusive education, school readiness
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Калініна Т. С. Психолого-педагогічний супровід дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти / Т. С. Калініна, І. В. Самойлова, В. О. Кондратенко // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 4. – С. 124–128.
Серія/номер: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто проблему вивчення психолого-педагогічного супроводу щодо формування шкільної готов- ності дітей із особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Проаналізовано результати наукових досліджень, які засвідчують, що розробленню проблеми психолого-педаго- гічного супроводу дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах сучасного освітнього закладу присвячено недостатньо уваги. Розкрито траєкторію психолого-педагогічного супроводу як необхідної умови оптимального переходу дітей на наступну вікову ступінь і створення умов розвитку дитини з підготовки до школи. Визначено основні компоненти готовності дітей до школи: мотиваційну, пізнавальну, вольову готовність. Розро- блено та підібрано діагностичний інструментарій для дослідження вивчення сформованості компонентів шкільної готовності дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано результати емпіричних даних відповідно до кожного з компонентів шкільної готовності. Отримані результати послужили підставою для подальшої розробки моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Розробка та створення моделі є дієвим засобом, що дозволяє перевірити істинність і повноту теоретичних уяв- лень про психолого-педагогічний супровід учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання і позначити шляхи його практичної реалізації. З метою забезпечення оптимального розвитку й успішної інтеграції у соціум дітей з особливими освітніми потре- бами в умовах інклюзивного навчання було розроблено програму психолого-педагогічного супроводу, яка містить завдання, вправи та ігри, з урахуванням індивідуальних особливостей і можливостей дітей, а також з урахуванням виявленого у дітей рівня готовності до навчання в школі. Внаслідок проведення програми психолого-педагогічного супроводу значно знизилися несприятливі факто- ри, які перешкоджали зростанню мотиваційного, пізнавального та вольового компонентів готовності до шкільного навчання цих дітей.
The article considers the problem of studying the psychological and pedagogical support for the formation of school readiness of children with special educational needs in the context of inclusive education. The results of scientific research are analyzed, which testify that insufficient attention is paid to the development of the problem of psychological and pedagogical support of children of primary school age with special educational needs in the conditions of a modern educational institution. The trajectory of psychological and pedagogical support is revealed as a necessary condition for the optimal transition of children to the next age and the creation of conditions for the child’s development in preparation for school. The main components of readiness of children with special educational needs for school are determined: motivational readiness, cognitive readiness, volitional readiness. Diagnostic tools have been developed and selected to study the formation of components of school readiness of children with special educational needs. The results of empirical data according to each of the components of school readiness are analyzed. The obtained results served as a basis for further development of the model of psychological and pedagogical support of children. The development and creation of a model is an effective tool to verify the truth and completeness of theoretical ideas about the psychological and pedagogical support of students with special educational needs in inclusive education. In order to ensure optimal development and successful integration into society of children with special educational needs in inclusive education, a program of psychological and pedagogical support was developed, which includes tasks, exercises and games, individual characteristics and capabilities of children. As a result of the program of psychological and pedagogical support, the unfavorable factors that hindered the growth of motivational, cognitive and volitional components of readiness for schooling of children with special educational needs have significantly decreased.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42787
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №4 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
68-.pdf324.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.