Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42814
Назва: Загальна характеристика психологічної компетентності батьків, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку
Інші назви: General characteristics of psychological competence of parents raising children with complex developmental disorders
Автори: Шевчук, В. В.
Ключові слова: компетентність, компетенція, компетенція, толерантність, відповідальність, competence, competence, stress resistance, tolerance, responsibility
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Шевчук В. В. Загальна характеристика психологічної компетентності батьків, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку / В. В. Шевчук // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 4. – С. 139–144.
Серія/номер: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті розкрита загальна характеристика психологічної компетентності батьків дітей з комплексними пору- шеннями розвитку. Успішна соціалізація таких дітей значною мірою залежить від сімейних стосунків, зокрема від дитячо-батьківських взаємин, на оптимальність яких впливає рівень психологічної компетентності батьків. Ця про- блема розглядається через призму наукових підходів до розмежування компетентності й компетенції через питання професійної, психологічної та батьківської компетентності. Складниками психологічної компетентності є психолого-педагогічна технологія (засіб реалізації практичної діяльності, що є алгоритмом застосуванням оптимальних методів, прийомів, засобів і дій, які спрямовані на отри- мання бажаного результату); інтерактивна когнітивна діяльність (форма психічної активності особистості, спрямо- вана на пізнання себе, свого партнера та дитини на основі рефлексії в процесі діалогічного спілкування, у результаті чого формується власна виховна позиція подружжя, навички ефективної міжособистісної взаємодії, соціально- перцептивні та комунікативні вміння); рівень освіти батьків (система створення позитивного образу батьківства, що являє собою спеціально організоване навчання на засадах андрагогіки та створює можливості для засвоєння спеціальних знань, умінь і навичок, які є важливими в батьківстві); мотивація батьків (усвідомлення ними змісту та значення їхньої компетентності шляхом надання психологічного супроводу). Психологічна компетентність батьків характеризується системою аутопсихологічних знань про себе як особис- тість, матір чи батька, певним ставленням до дитини й шлюбного партнера, адекватним виховним стилем, висо- корозвиненими комунікативними та перцептивними вміннями, високим рівнем відповідальності, толерантності, стресостійкості, сукупністю психологічних знань із психології сім’ї, соціальної, вікової, спеціальної, патопсихології, системою ефективної та конструктивної діяльності на основі психологічної освіченості.
The article reveals the general characteristics of the psychological competence of parents of children with complex developmental disorders. Successful socialization of such children largely depends on family relationships, in particular on child-parent relationships, the optimality of which is influenced by the level of psychological competence of parents. This problem is considered through the prism of scientific approaches to the delimitation of competence and competence through issues of professional, psychological and parental competence. Components of psychological competence are psychological and pedagogical technology (a means of implementing practical activities, which is an algorithm using optimal methods, techniques, tools and actions aimed at obtaining the desired result); interactive cognitive activity (a form of mental activity of the individual aimed at knowing himself, his partner and child on the basis of reflection in the process of dialogical communication, resulting in the formation of the couple's own educational position, skills of effective interpersonal interaction, socio-perceptual and communicative skills); the level of education of parents (the system of creating a positive image of parenthood, which is a specially organized training on the basis of andragogy and creates opportunities for the acquisition of special knowledge, skills and abilities that are important in parenting); motivation of parents (their awareness of the content and importance of their competence by providing psychological support). Psychological competence of parents is characterized by a system of autopsychological knowledge about themselves as a person, mother or father, a certain attitude to the child and the spouse, adequate educational style, highly developed communication and perceptual skills, high level of responsibility, tolerance, tolerance, psychology, social, age, special, pathopsychology, system of effective and constructive activities based on psychological education.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42814
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №4 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
71-.pdf427.81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.