Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42887
Title: Особливості формування і розвитку пізнавального інтересу у студентів немовних факультетів при навчанні іноземної мови
Other Titles: Peculiarities of formation and development of cognitive interest among Students of non-lingual faculties in teaching foreign language
Authors: Бондар, Галина
Іванчук, Анна
Keywords: пізнавальний інтерес, педагогічна діяльність, проблемна задача, особистість
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Боднар, Галина Олександрівна Особливості формування і розвитку пізнавального інтересу у студентів немовних факультетів при навчанні іноземної мови / Галина Олександрівна Боднар, Анна Петрівна Іванчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 19–22. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 21–22 (8 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті розглядається проблема фор мування і розвитку пізнавального інтересу у сту- дентів немовних факультетів при навчанні іноземної мови. Метою статті було розкриття істотних ха- рактеристик пізнавального інтересу при навчанні іноземної мови студентів. Проаналізовано тлумачення категорії «педагогічного інтересу», розкрито сутність понять «інтерес», «лінгвокраїнознавчий аспект», у сучасних дослідженнях. Доведено, що саме пізнавальний інтерес є основою фахової компетентності педа- гога і запорукою його успішної професійної діяльності при навчанні іноземної мови. При навчанні іноземної мови пізнавальний інтерес формується під час – використання бесід та доповідей з країнознавчої темати- ки; лекцій про значення та роль іноземної мови у навчанні та розвитку особистості; зустрічей та тема- тичних конференцій з носіями мови; листування з однолітками; випуск стендової інформації країнознавчої спрямованості; підготовка та проведення екскурсій тощо. Автором запропонований пізнавальний підхід до вивчення іноземної мови у ЗВО. Робиться акцент на забезпеченні ефективності діяльності педагогів. Визна- чено основні положеннями щодо діяльності педагогів: структуровано і організовано навчальний матеріал, які зв’язки різних елементів змісту предмета, як легко здійснюється доступ до предмета, які можливості адаптації змісту навчального матеріалу до конкретних студентів, а також розвиток цього змісту на різ- них рівнях - від розробників курсів до студентів. У процесі роботи було використано методи аналізу, синте- зу, спостереження, бесіди та ін. Проблема формування пізнавального інтересу до вивчення іноземної мови є надзвичайно актуальною. Лише педагог з розвиненим мисленням здатен вирішити задачі сучасної школи, зможе здійснювати ефективну взаємодію з учнями та створити цікаве освітнє середовище. Ключові слова: пізнавальний інтерес, педагогічна діяльність, проблемна задача, особистість.
Abstract. The article considers the problem of the peculiarities of the formation and development of cognitive interest in students of non-language faculties in teaching a foreign language. The aim of the article − to reveal the essential characteristics of students' cognitive interest in learning a foreign language. The interpretation of the category of «pedagogical interest» is analyzed, the essence of the concepts «interest», «linguistic aspect», in modern research is revealed. It is proved that cognitive interest is the basis of professional competence of a teacher and the key to his successful professional activity in teaching a foreign language. When learning a foreign language, cognitive interest is formed during - the use of conversations and reports on local lore; lectures on the importance and role of a foreign language in the teaching and development of personality; − meetings and thematic conferences with native speakers; correspondence with peers; issue of poster information of local lore orientation; − preparation and conducting of excursions, etc. The author proposes a cognitive approach to learning a foreign language in educational institutions. Emphasis is placed on ensuring the eff ectiveness of teachers. The main provisions on the activities of teachers are defi ned: structured and organized educational material, the links between diff erent elements of the subject content, how easy access to the subject, what are the possibilities of adapting the content of educational material to specifi c students, and the development of this content at diff erent levels courses for students. In the process of work methods of analysis, synthesis, observation, conversation were used. The problem of forming a cognitive interest in learning a foreign language is extremely relevant. Only a teacher with developed thinking is able to solve the problems of a modern school, be able to interact eff ectively with students and create an interesting educational environment. Key words: cognitive interest, pedagogical activity, problem task, personality.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42887
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ.pdf551.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.