Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42889
Title: Роль фахівців економічної галузі у створенні в суспільстві інклюзивного середовища
Other Titles: The role of economic industry professionals in creating in society inclusive Environment
Authors: Буйняк, Мар'яна
Миронова, Софія
Keywords: інклюзивне середовище, особи з інвалідністю, фахівці економічної галузі, мультисуб’єктна взаємодія, маркетинг, маркетологи
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Буйняк, Мар'яна Роль фахівців економічної галузі у створенні в суспільстві інклюзивного середовища / Мар'яна Буйняк, Софія Миронова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 27–30. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 29–30 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті описано результати експериментального дослідження, спрямованого на встанов- лення розуміння фахівцями економічної галузі своєї ролі у формуванні сприятливого інклюзивного середовища для осіб з інвалідністю. Актуальність дослідження обумовлена впровадженням законодавчих документів, які регламентують надання різних видів послуг особам з інвалідністю, визначають потребу у створенні інклюзивного суспільного середовища та передбачають мультисуб’'єктну взаємодію фахівців різних галузей. Для реалізації мети дослідження було використано такі методи: аналіз літературних джерел з проблеми дослідження, аналіз державного стандарту та освітньо-професійних програм спеціальності 075 Марке- тинг, анкетування, кількісна та якісна обробка результатів дослідження. Встановлено, що більше, ніж у половини респондентів (маркетологів) не сформовані правильні уявлення про осіб з інвалідністю, має місце недостатнє розуміння понять «інклюзія», «інклюзивне середовище», проте переважна більшість переконані в необхідності врахування особливих потреб осіб з інвалідністю у професійній діяльності. Позитивним є бажання більшості респондентів здобувати знання про особливості осіб з інвалідністю для врахування їх у наданні економічних послуг. Окремими респондентами було запропоновано заходи, спрямовані на врахування потреб і запитів осіб з інвалідністю у сфері маркетингу, що сприятимуть збільшенню участі цих категорій громадян у житті суспільства і покращенню якості їхнього життя. Зважаючи на актуальність проблеми наголошено на необхідності формування інклюзивної компетентності у фахівців економічної галузі. Ключові слова: інклюзивне середовище, особи з інвалідністю, фахівці економічної галузі, мультисуб’єктна взаємодія, маркетинг, маркетологи.
Abstract. The article describes the results of an experimental study aimed at establishing an understanding of economic experts in their role in creating a favorable inclusive environment for people with disabilities. The relevance of the study is due to the introduction of legislative documents that regulate the provision of various services to persons with disabilities, determine the need to create an inclusive social environment and provide for multi-subject interaction of specialists in various fi elds. To achieve the purpose of the study, the following methods were used: analysis of literature sources on the research problem, analysis of state standards and educational and professional programs of specialty 075 Marketing, questionnaires, quantitative and qualitative processing of research results. It was found that more than half of respondents (marketers) do not have the right ideas about people with disabilities, there is a lack of understanding of the concepts of "inclusion", "inclusive environment", but the vast majority believe in the need to take into account the special needs of people with disabilities. The desire of the majority of respondents to acquire knowledge about the peculiarities of persons with disabilities in order to take them into account in the provision of economic services is positive. Some respondents suggested measures aimed at taking into account the needs and requests of people with disabilities in the fi eld of marketing, which will increase the participation of these categories of citizens in society and improve their quality of life. Given the urgency of the problem, the need to form inclusive competence in economic professionals is emphasized. Key words: inclusive environment, persons with disabilities, specialists in the fi eld of economics, multi-subject interaction, marketing, marketers.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42889
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЛЬ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОЇ.pdf550.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.