Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42891
Title: Мовні преференції серед учнів угорськомовних шкіл Закарпаття (за результатами фокус груп)
Other Titles: Language preferences in education among students of hungarian-languages Schools of transcarpathian region (by the focus groups results)
Authors: Варга, Наталія Іллівна
Гвоздецька, Богданна Григорівна
Keywords: мова навчання, українська мова, Закарпатська область, угорська національна меншина, школа, угорська мова навчання
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Варга, Наталія Іллівна Мовні преференції серед учнів угорськомовних шкіл Закарпаття (за результатами фокус груп) / Наталія Іллівна Варга, Богданна Григорівна Гвоздецька // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 35–39. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 38 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Метою статті є аналіз результатів фокусованих групових інтерв’ю щодо мови навчання з представниками угорської національної меншини у Закарпатській області. Закцентовано увагу на ситуації в освіті, яка склалася довкола представників угорської національної меншини, що компактно проживає у Закарпатській області і українська мова для більшості якої не є рідною, що за даними аналізу результатів ЗНО призводить до значної неуспішності учнів та знижує їхні шанси на подальшу освіту в Україні. Пред- ставлено результати проєкту Української асоціації дослідників освіти «На освітніх перехрестях: діалог із національними меншинами у Чернівецькій та Закарпатській областях», зокрема результати 6 фокус-груп з вчителями, учнями та батьками дітей з угорськомовних шкіл. Відзначено, що можливе впровадження мов- ної статті прямо пов’язані з економічними чинниками та ситуацією в Україні. Зроблено висновок, що ви- вчення української мови в школах, де навчаються представники національних меншин, буде перспективним за умови позитивних змін на українському ринку праці. Зокрема пов’язано з кар’єрними можливостями, які мають бути не гіршими, ніж ті які молоді люди отримують у своїй «великій батьківщині» або інших краї- нах, що межують із Україною. Наголошено, що головними перепонами у вивченні української мови є: недо- статнє забезпечення шкіл фахівцями і загроза відтоку зі шкіл досвідчених учителів, які можуть залишити педагогічну діяльність; практична відсутність середовища україномовного спілкування та україномовного інформаційного простору в місцях компактного проживання національних меншин в Україні. Ключові слова: мова навчання, українська мова, Закарпатська область, угорська національна меншина, школа, угорська мова навчання.
Abstract. The article is devoted to a topical issue – namely language preferences in education among students of Hungarian-language schools in Transcarpathia (according to the results of focus groups). The article focuses on the situation in education around the Hungarian national minority. Which compactly lives in some part of the Transcarpathian region and Ukrainian. Ukrainian is not a native language for the majority of this population. According to the analysis of external evaluation results in signifi cant failure of students and reduces their chances of further education in Ukraine. The results of the project of the Ukrainian Association of Educational Researchers "At educational crossroads: dialogue with national minorities in Chernivtsi and Zakarpattia regions" are presented, including the results of 6 focus groups with teachers, students and parents of children from Hungarian-language schools. It is noted that the possible introduction of a language article is directly related to economic factors and the situation in Ukraine. The study of the Ukrainian language in schools related to providing young people with career opportunities that are no worse than those that young people receive in their “Great Matherland "or other countries bordering Ukraine. Attention is focused on the need to take into account that the main obstacles in the study of the Ukrainian language are: - insuffi cient provision of schools with specialists and the threat of outfl ow of experienced teachers from schools who may leave teaching; practical absence of the environment of Ukrainianlanguage communication and Ukrainian-language information space in places of compact residence of national minorities in Ukraine. Key words: language of instruction, the Ukrainian language, Transcarpathian region, Hungarian National Minority, School, Hungarian language of instruction.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42891
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МОВНІ ПРЕФЕРЕНЦІЇ СЕРЕД УЧНІВ.pdf557.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.