Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42896
Title: Роль групової роботи у навчанні писемного мовлення англійською мовою старшокласників
Other Titles: The role of group work in teaching written speech in english for senior Students
Authors: Гарапко, Віталія
Молнар, Габріела
Keywords: писемне мовлення англійською мовою, написання есе, групова робота, соціальна взаємодія, старшокласники
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Гарапко, Віталія Роль групової роботи у навчанні писемного мовлення англійською мовою старшокласників / Віталія Гарапко, Габріела Молнар // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 52–55. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 55 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Актуальність статті полягає у вивченні ефективності групової роботи у навчанні писем- ного мовлення англійською мовою старшокласників. Автори розглядають яким чином групова робота може допомогти покращити навички писемного мовлення англійською мовою, зокрема есе. Основна мета дослі- дження – з’ясувати ефективність застосування групової роботи у навчанні писемного мовлення англійською мовою. Основою стали такі теоретичні методи: аналітичний та описовий методи опрацювання теоретич- них і критичних джерел та ресурсів, дедуктивний та статистичні методи для аналізу експериментальної частини дослідження. Завданнями дослідження є опис результатів впровадження групової роботи для по- кращення навичок писемного мовлення, порівняння результатів розвитку навичок писемного мовлення по- рівняно з учнями, які використовують традиційну (на основі навчальної програми та підручників) методику навчання писемного мовлення англійської мови. Також було встановлено вплив методу групової роботи під час навчання писемного мовлення на ставлення та сприйняття учнями такого виду іншомовного мовлення. Результати дослідження показали, що групова робота сприяє генеруванню ідей та розвитку зміни ставлен- ня до письмового мовлення англійською мовою. Результати показали, що групова робота є стратегічним інструментом, який допомагає учням ефективно оволодіти навичками писемного мовлення на уроках англій- ської мови і відповідає висновкам інших науковців, згаданих в огляді літератури. Ключові слова: писемне мовлення англійською мовою, написання есе, групова робота, соціальна взаємо- дія, старшокласники.
Abstract. The relevance of the article is to study the eff ectiveness of group work in teaching written speech in English to high school students. The authors consider how group work can help improve English writing skills, including essays. The main purpose of the study is to determine the eff ectiveness of group work in teaching written language in English. The objectives of the study are to describe the results of group work to improve written skills, compare the results of written skills compared with students who use traditional (based on the curriculum and textbooks) methods of teaching English written. The infl uence of the method of group work during the teaching of written speech on the attitude and perception of students of this type of foreign language speech was also established. The basis of group work in teaching written speech is based on the idea of well-known scholars about the need to collaborate with others, bringing ideas for quality learning and growth. Social interaction, as the basis of cognitive development in sociocultural theory, is the basis of this article. Our main belief is that the cognitive growth of each child is the result of social interaction. This theory plays an important role in infl uencing the practice of teaching writing fatigue in the classroom. Some scholars have stated that their research has shown that by activating written learning through group work, students can benefi t from collaboration, which is an important factor in improving the various components of writing, including grammatical and structural accuracy. The results of the study showed that group work contributes to the generation of ideas and the development of changes in attitudes to written speech in English. The results showed that group work is a strategic tool that helps students eff ectively master writing skills in English lessons and is consistent with the fi ndings of other scholars mentioned in the literature review. Key words: written speech in English, essay writing, group work, social interaction, high school students.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42896
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЛЬ ГРУПОВОЇ РОБОТИ У НАВЧАННІ.pdf611.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.