Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43004
Title: Functions and structural components of a positive image of a teacher of higher education = Функції та структурні складові позитивного іміджу педагога закладу вищої освіти
Other Titles: Функції та структурні складові позитивного іміджу педагога закладу вищої освіти
Authors: Kulchytskyi, Vitalii
Keywords: позитивний імідж, педагог закладу вищої освіти, функції іміджу, структурні складові іміджу.
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Kulchytskyi, Vitalii Functions and structural components of a positive image of a teacher of higher education = Функції та структурні складові позитивного іміджу педагога закладу вищої освіти / Vitalii Kulchytskyi // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 149–152. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 149–152 (8 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті проаналізовано функції та структурні складові позитивного іміджу педагога закладу вищої освіти. Зосереджена увага на тому, що значущість феномену імідж у соціальній взаємодії стрімко зросла в ході суспільних змін. Значення людського фактору зростає, що дає можливість особистості представляти себе суспільству як індивідуальність. Саме тому, проблема становлення та розвитку іміджу педагогів закладу вищої освіти у наш час набуває особливої уваги. Для досягнення поставленої мети було використано комплекс взаємопов’язаних і взаємозалежних методів: аналіз наукової літератури для обґрунтування педагогічних умов розвитку професійного іміджу сучасного педагога закладу вищої освіти; узагальнення, синтез, систематизація для з’ясування стану проблеми та теоретичного тлумачення педагогічних особливостей позитивного іміджу. З’ясовано, що сформований в результаті існування людини в суспільстві імідж характеризується динамічністю, гнучкістю, оскільки здатний змінюватися залежно від зовнішніх умов і вимог його носія. Враховуючи той факт, що імідж є складним соціально-психологічним феноменом, який можна досліджувати з різних точок зору, сучасна наука пропонує три основні підходи до типології іміджу особистості: функціональний, контекстний, порівняльний. Зазначено, що важливою функцією іміджу педагога закладу вищої освіти є толерантність. Позитивний імідж педагога закладу вищої освіти як особливий особистісний інструментарій сприяє встановленню контактів із суб’єктами взаємодії, тим самим перетворюючи цей процес на більш ефективний, саме тому у даному випадку необхідна толерантність. Зроблено висновки про те, що основними функціями іміджу для педагога закладу вищої освіти є: міжособистісна адаптація; висвітлення кращих особистісно- ділових якостей; приховування негативних особистісних характеристик, тобто за допомогою одягу, зачіски, макіяжу, вишуканих манер поведінки відвернути погляд людей від недоліків; долання вікових меж; функція соціального тренінгу. Означено, що успішний професійний імідж визначається тим, наскільки педагог може увійти в образ успішного професійного фахівця. Ключові слова: позитивний імідж, педагог закладу вищої освіти, функції іміджу, структурні складові іміджу.
Abstract. The article analyzes the functions and structural components of the positive image of a teacher of higher education. The focus is on the fact that the importance of the image phenomenon in social interaction has grown rapidly in the course of social change. The importance of the human factor is growing, which allows the individual to present himself to society as an individual. That is why the problem of formation and development of the image of teachers of higher education in our time is receiving special attention. To achieve this goal, a set of interrelated and interdependent methods was used: analysis of scientifi c literature to substantiate the pedagogical conditions for the development of the professional image of a modern teacher of higher education; generalization, synthesis, systematization to clarify the state of the problem and theoretical interpretation of pedagogical features of a positive image. It was found that the image formed as a result of human existence in society is characterized by dynamism, fl exibility, as it is able to change depending on the external conditions and requirements of its bearer. Given the fact that image is a complex socio-psychological phenomenon that can be studied from diff erent points of view, modern science off ers three main approaches to the typology of personality image: functional, contextual, comparative. It is concluded that the main functions of the image for a teacher of higher education are: interpersonal adaptation; coverage of the best personal and business qualities; concealment of negative personal characteristics, with the help of clothes, hair, makeup, refi ned manners to distract people from their shortcomings; overcoming age limits; function of social training. Key words: positive image, teacher of higher education institution, image functions, structural components of image.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43004
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FUNCTIONS AND STRUCTURAL COMPONENTS.pdf553.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.