Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43006
Title: Готовність учнів гімназій до використання доповненої реальності в освітньому процесі
Other Titles: Gymnasium students readiness to the augmented reality using in the Educational process
Authors: Литвинова, Світлана Григорівна
Сороко, Наталія Володимирівна
Keywords: доповнена реальність, готовність до використання доповненої реальності, учні гімназій, якість освітнього контенту, підручники з доповненою реальністю
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Литвинова, Світлана Григорівна Готовність учнів гімназій до використання доповненої реальності в освітньому процесі / Світлана Григорівна Литвинова, Наталія Володимирівна Сороко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 158–164. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 163–164 ( 18 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Широкомасштабна пандемія, спричинена Covid-19, вимушені довготривалі канікули із-за не- стабільної ситуації в країні підняли одну з глобальних проблем освіти – якісний освітній контент. Сучасні цифрові технології дозволяють створювати такий освітній контент, що дасть можливість учню побуду- вати свою траєкторію навчання та досягнути кращих освітніх результатів. Учителі гімназій помітили, що учні легше відтворюють і запам’ятовують навчальний матеріал, що ви кладався з використанням тех- нологій доповненої реальності. Метою статті є обґрунтувати дидактичні функції доповненої реальності в освітньому процесі гімназії та визначити готовність і проблеми її використання учнями при вивченні різних навчальних предметів. Для досягнення мети дослідження були використані систематичний та порівняльний аналіз; анкетування учнів щодо їхнього ставлення до AR та готовності використовувати цю технологію, інтерпретація результатів дослідження. Встановлено, що одним із основних факторів, що впливають на використання AR-технології є наявність засобів для відтворення доповненої реальності в учнів, а саме мо- більних пристрів: смартфону або планшету. Як з’ясувалося мобільні телефони мають 99% учнів, а планше- тами забезпечені 23%. Встановлено, що 9% учнів знають що таке AR-технологія, 68% – чули про неї, 18% – мали змогу використати для навчання або розваг. З’ясовано, що учні готові використати таку технологію на різних уроках − у пріоритеті фізика, біологія, географія. На думку учнів розташування AR-об’єктів має бути в атласах – 40%, контурних картах – 36%, підручниках – 64%, робочих зошитах – 29% та аркушах – 29%, на окремих картках – 46%. Визначено, що 79% учнів гімназій мають бажання навчатися з використан- ням нових технологій, а 66% – позитивно ставляться до такого нововведення. Аналізуючи отримані дані ми дійшли висновку, що учні гімназій готові до використання доповненої реальності для навчання. Важливими аспектами для досягнення ефективності залишаються: встановлення програмного забезпечення на мобільні пристрої, первинні навички учнів щодо використання AR, навігація та пошук AR (наявність переліку, списку), інтеграція AR в зміст навчання. Залишаються відкритими питання щодо учнів які не мають мобільних при- строїв і потребують соціальної підтримки в питаннях придбання техніки та організації їхнього навчання. Ключові слова: доповнена реальність, готовність до використання доповненої реальності, учні гімна- зій, якість освітнього контенту, підручники з доповненою реальністю.
Abstract. The large-scale pandemic caused by Covid-19, forced long vacations due to the unstable situation in the country raised one of the global problems of education − quality educational content. Modern digital technologies allow to create such educational content that will allow students to build their learning trajectory and achieve better educational results. Gymnasium teachers have found that it is easier for students to reproduce and memorize learning material taught using AR technology. Therefore, researchers raise the issue of students' willingness to use AR in school subjects. Systematic and comparative analysis were used to achieve the goal of the study; surveying students about their attitude to AR and willingness to use this technology, interpretation of research results. To determine the readiness of students to use AR facilities, three schools were selected, a total of 98 students in grades 7-9 took part in the survey. It was found that one of the main factors infl uencing the use of AR-technology is the availability of tools for reproducing augmented reality in students, namely mobile devices: smartphone or tablet. It turned out that 99% of students have mobile phones and 23% have tablets. It was found that 9% of students know what AR technology is, 68% − heard about it, 18% − had the opportunity to use for learning or entertainment. It was found that students are ready to use this technology in various lessons − in the priority of physics, biology, geography. According to students, the location of AR-objects should be in atlases − 40%, contour maps − 36%, textbooks − 64%, workbooks − 29% and sheets − 29%, on individual cards − 46%. It is determined that 79% of high school students want to learn using new technologies, and 66% − positive about such an innovation. Analyzing the obtained data, we came to the conclusion that high school students are ready to use augmented reality for learning. Important aspects for achieving effi ciency remain: installing software on mobile devices, students' basic skills in using AR, navigating and searching for AR (availability of a list), integrating AR into the content of learning. Questions about students, who do not have mobile devices and need social support in purchasing equipment and organizing their education remain open. Key words: augmented reality, readiness to use augmented reality, high school students, quality of educational content, augmented reality textbook.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43006
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ГОТОВНІСТЬ УЧНІВ ГІМНАЗІЙ ДО ВИКОРИСТАННЯ.pdf681.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.