Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43007
Title: Дослідження ставлення батьків до виховання самостійності дитини
Other Titles: Research on parents’ attitude to promoting independence in kids
Authors: Лісовець, Оксана Вікторівна
Keywords: самостійність, сім’я, виховання, дошкільний вік, виховання самостійності дитини
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Лісовець, Оксана Вікторівна Дослідження ставлення батьків до виховання самостійності дитини / Оксана Вікторівна Лісовець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 165–168. – Рез. англ., укр. – Бібліогр.: с. 167 (5 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті розглядається проблема виховання самостійності дітей дошкільного віку. Про- понуються результати дослідження щодо умов виховання самостійності дитини у сімейному середовищі. Досліджено теоретичну обізнаність батьків старших дошкільників у питаннях виховання самостійності, використання ними ефективних методів її виховання з урахуванням статевих відмінностей, створення умов для прояву ініціативності, творчості, креативності, самовираження дитини. З’ясовано особливості бать- ківського ставлення до виховання самостійності дитини та визначено розподіл батьків за типами став- лення до виховання самостійності дитини. Виокремлено чотири типи ставлення батьків: конструктивний, суперечливий, незбалансований, деструктивний. Мета статті полягає в аналізі результатів дослідження ставлення батьків до виховання самостійності дитини. У ході дослідження використано діагностичні методи (анкетування, бесіди) роботи з батьками або особами, що їх замінюють, що спрямовувалися на з’ясування проблем, які виникають у сім’ї у зв’язку з вихованням дитини взагалі, розвитком її самостійності зокрема. При цьому враховувався компетентнісний т а діяльнісний підходи, а також сформульований сучас- ними науковцями принцип активного залучення сім’ї до освітнього процесу ЗДО з питань виховання базових якостей. Наукова новизна статті полягає у визначенні та експериментальній перевірці типів ставлення батьків до виховання самостійності дитини. Здійснене дослідження визначено як спроба з’ясувати стан обізнаності та ставлення батьків дітей старшого дошкільного віку до проблеми виховання самостійності. Результати свідчать про недостатню обізнаність батьків у цій проблемі та актуалізують необхідність ор- ганізації просвітницької й корекційної роботи, сприяння формуванню педагогічної компетентності батьків у вихованні самостійності дітей дошкільного віку. Ключові слова: самостійність, сім’я, виховання, дошкільний вік, виховання самостійності дитини.
Abstract. The article focuses on the issue of encouraging independence in preschool children. The author reports on the fi ndings of studying the conditions that provide building the child’s independence in a family environment and off ers insight into the problem of theoretical awareness of older pre-schoolers’ parents of raising independent children, their use of eff ective methods in this process with regard to gender diff erences, creating conditions for developing initiative, creativity, self-expression in kids. The paper examines the peculiarities of parents’ attitude to promoting kids’ independence and categorizes parents by four types of attitude to developing kids’ independence, in particular, constructive, contradictory, unbalanced, destructive types. The purpose of the article is to analyse the results of the research on parents’ attitude to raising independent children. The study used diagnostic methods (questionnaires, interviews) to work with parents or people who replace them, aimed at identifying the problems that arise in the family with regard to the child’s upbringing in general and the development of its independence in particular. At the same time, the competence and activity approaches were taken into account, as well as the formulated by modern scientists principle of active involvement of the family in the educational process of pre-schools on the issues of developing basic qualities. The study is an attempt to fi nd out the state of awareness and attitude of older preschool children’s parents to the problem of raising independent kids. The results indicate the lack of parents’ awareness of this issue and highlight the need for educational and corrective work, promoting the formation of parents’ pedagogical competence in promoting independence in pre-school children. Key words: independence, family, upbringing, preschool age, prmoting children’s independence.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43007
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДОСЛІДЖЕННЯ СТАВЛЕННЯ БАТЬКІВ.pdf547.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.