Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43012
Назва: Зміст соціально-педагогічної допомоги учням-жертвам булінгу
Інші назви: Content of social and pedagogical assistance to students-victims of bullying
Автори: Лісовець, Олег Васильович
Ключові слова: булінг, жертва булінгу, заклад освіти, соціальний педагог, соціально-педагогічна допомога
Дата публікації: 2022
Видавництво: Вид-во “Говерла”
Бібліографічний опис: Лісовець, Олег Васильович Зміст соціально-педагогічної допомоги учням-жертвам булінгу / Олег Васильович Лісовець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 169–173. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 172 ( 7 назв).
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Анотація. У статті розглянуто проблему соціально-педагогічної допомоги учням-жертвам булінгу. Її метою є аналіз змісту соціально-педагогічної допомоги учням-жертвам булінгу в умовах закладу освіти. Методи дослідження: систематизація та аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми соціально- педагогічної допомоги жертвам булінгу; класифікація форм і методів соціально-педагогічної роботи з уч- нями-жертвами булінгу на різних її етапах; узагальнення для формулювання висновків дослідження. Визна- чено, що допомога дітям-жертвам булінгу є важливим напрямом соціально-педагогічної роботи, має бути комплексною і різнорівневою, не обмежуючись лише роботою з дитиною, яка стала жертвою шкільного булінгу. Проаналізовано етапи соціально-педагогічної допомоги: діагностичний; індивідуальна допомога учням-жертвам булінгу; групова робота, яка опирається на систему взаємодії учнів, класного керівника, вчителів і класу, батьків учасників булінгу. З’ясовано, що соціально-педагогічна робота з учнями-жертвами булінгу має здійснюватися із використанням як традиційних, так і інноваційних методів роботи: бесіди, індивідуальні консультації, корекційно-розвивальні заняття, групові заняття з елементами тренінгу, годи- ни спілкування та ін. Оскільки булінг є навмисним, груповим, усвідомленим і організованим процесом, він не може бути припинений без втручання фахівців (педагогів, психологів, соціальних педагогів) і батьків. Це передбачає цілеспрямовану антибулінгову роботу, що вимагає залучення всіх наявних ресурсів закладу освіти і оточення дитини. Ключові слова: булінг, жертва булінгу, заклад освіти, соціальний педагог, соціально-педагогічна до- помога.
Abstract. The article considers the problem of social and pedagogical assistance to students who are victims of bullying. Its purpose is to analyze the content of social and pedagogical assistance to students who are victims of bullying in an educational institution. Research methods applied: systematization and analysis of scientifi c and pedagogical literature on the problem of social and pedagogical assistance to victims of bullying; classifi cation of forms and methods of social and pedagogical work with students who are victims of bullying at diff erent stages; generalizations to formulate research conclusions. It is determined that assistance to children victims of bullying is an important area of social and pedagogical work, should be comprehensive and multilevel, not limited to work with a child who has become a victim of school bullying. The stages of social and pedagogical assistance are analyzed: diagnostic; individual assistance to students who are victims of bullying; group work, which is based on the system of interaction of students, class teacher, teachers and class, parents of bullies. It was found that social and pedagogical work with students who are victims of bullying should be carried out using both traditional and innovative methods of work: conversations, individual consultations, correctional and developmental classes, group classes with elements of training, communication hours, etc. Because bullying is a deliberate, group, conscious, and organized process, it cannot be stopped without the intervention of professionals (educators, psychologists, social educators) and parents. This involves purposeful anti-bullying work, which requires the involvement of all available resources of the educational institution and the child's environment. Key words: bullying, victim of bullying, educational institution, social pedagogue, social and pedagogical assistance.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43012
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ.pdf558.81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.